خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

مردم نگران تأمین کالای ضروری نباشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۴۰۶۵

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: مردم نگران تأمین کالا‌های ضروری نباشند.

به گزارش ایلنا، مفتح در استودیوی پخش خبر 21 شبکه اول سیما افزود: با توجه به آشفتگی های بازار ناشی از جنگ اقتصادی آمریکا و همپیمانانش علیه ایران شاهدیم که کالاهای اساسی به شکل و قیمت مناسب در دسترس مردم قرار ندارد اما به دنبال اطمینان بخشی به مردم هستیم که نگران تأمین کالاهای مورد نیاز و ضروری خود نباشند.

وی ادامه داد: طرحی دو فوریتی داریم که کلیاتش در مجلس تصویب شد که طی آن دولت باید کالاهای اساسی مانند مواد پروتئینی شامل گوشت قرمز و سفید، روغن، حبوبات، قند و شکر و لبیات را تأمین و توزیع صحیح انجام دهد تا با قیمت و زمان مناسب به دست مردم برسد.

مفتح گفت: وقتی مواد اولیه این نیازمندی ها بر اساس دلار 4 هزار و 200 تومانی باشد پس قیمت تمام شده پایین و مناسبی هم خواهد داشت.

گفتنی است کالاهایی که دولت با ارز بیشتر از 4 هزار و 200 تومان تهیه کند ممکن است گرانتر به دست مصرف کننده برسد پس این طرح دو فوریتی حتماً بار مالی هم خواهد داشت.

وی تأکید کرد: به دنبال آنیم که طرح و نرخ گذاری جدید در بازار ایجاد نشود.

تعاونی های نیروهای مسلح، کارمندان، فرهنگیان و عشایر بسترهای مناسبی برای توزیع این کالاهای ضروری است.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از نهایی شدن نتایج این طرح تا 72 ساعت آینده یعنی پس از تأیید دو فوریت در صحن علنی مجلس خبر داد و افزود: این طرح حداکثر تا چهارشنبه به انجام خواهد رسید و پس از تأیید شورای نگهبان، عملیاتی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز