خبرگزاری کار ایران

عضو هئیت مدیره طلاوجواهر تهران در گفت‌وگو با ایلنا:

بستن شدن معاملات آتی در بورس کالا باعث افزایش نرخ سکه شد/ قیمت سکه 400 تومان افزایش داشت/ حباب به بالای یک میلیون رسید

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۸۱۱

کشتی‌آرای اظهار داشت: بستن شدن معاملات آتی باعث تغییر معاملات به سمت بازارهای سنتی شد و قیمت سکه را به صورت حباب‌گونه افزایش داد. به‌طوری که حباب سکه از زیر یک میلیون تومان به یک میلیون و صدوپنجاه هزار تومان رسیده است که این مربوط به رشد تقاضا در بازار است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایلنا در مورد افزایش قیمت سکه در بازار  گفت: افزایش امروز قیمت سکه دو دلیل عمده دارد؛ اولین عامل افزایش نرخ ارز است، به‌طوری که نرخ هر دلار آمریکا از 10 هزاروچهارصد تومان دیروز به 11 هزاروهشتصد تومان امروز رسیده است. دومین عامل مربوط به بستن شدن معاملات آتی در بورس کالا است.

وی ادامه داد: بستن شدن معاملات آتی باعث  تغییر معاملات به سمت بازارهای سنتی شد و قیمت سکه را به صورت حباب‌گونه افزایش داد. به‌طوری که حباب سکه از زیر یک میلیون تومان به 1 میلیون و صدوپنجاه هزار تومان رسیده است که این مربوط به رشد تقاضا در بازار است.

کشتی‌آرای تصریح کرد: متاسفانه تاثیر اخبار و تصمیمات بر بازار سکه به صورت آنی است و تاثیر این شوک‌ها در بالابردن قیمت، سریع، اما در کاهش قیمت، کند است.

وی با اشاره به آخرین نرخ انواع سکه گفت: نرخ هر قطعه سکه تمام با تصویر امام 4 میلیون و چهارصدوپنجاه هزار تومان است که نسبت به روز گذشته 400 هزار تومان افزایش داشته است. همچنین نرخ هر قطعه سکه نیم، 2 میلیون و صدوپنجاه‌هزار تومان، ربع سکه 1 میلیون وپنجاه هزار تومان و سکه یک گرمی پانصدوپنجاه‌ویک هزار تومان است. این روند صعودی در حالی روی داده که قیمت اونس بدون تغییر بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز