خبرگزاری کار ایران

وزیر ارتباطات در اختتامیه جشنواره عکس «همه جا دردسترس»:

مجهز شدن ۱۲۵۰ روستا به خودپرداز بانکی در سال جاری/ تلاش می‌کنیم همه مردم از ظرفیت‌های ارتباطی برخوردار باشند

asdasd
کد خبر : ۶۶۳۷۷۰

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امسال در ۱۲۵۰ روستای کشور خودپرداز تعبیه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمدجواد آذری جهرمی امروز (یکشنبه ۱۱ شهریور) در اختتامیه جشنواره عکس «همه جا دردسترس» با بیان اینکه دو هدف در پس این اتفاق فرهنگی و گردهمایی امروز نهفته بود، اظهار داشت: هدف اول ما ارائه گزارش به مردم بود. ما می‌خواهیم مردم در جریان باشند از سوی دولت و نظام اسلامی چه خدماتی به آن‌ها ارائه شده است و چه زبانی بهتر از زبان هنر.

وی افزود: جا دارد از همه وزرای ارتباطات سابق اعم از شهید دکتر قندی و آقایان نبوی، غرضی، عارف، معتمدی، سلیمانی، تقی‌پور، واعظی و همه عزیزانی که امکان ارتباطی را برای مردم مهیا کردند تشکر و قدردانی کنم. ما موفق شدیم در یک سال ابتدایی دولت دوازدهم در ادامه مسیر دولت‌های قبل پوشش و خدمات پهن‌باند را در شهرها به ۱۰۰ درصد برسانیم. ۱۲۴۲ شهر کشور همه به خدمات پهن باند متصل هستند. همچنین توانستیم روستاهای دورافتاده را هم با ضریب ۵۴ درصد به پهن باند متصل کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه فناوری اطلاعات امروز زمینه‌ساز تحول دیجیتال است، گفت: ما آرمان ایران دیجیتال را پیگیری می‌کنیم و می‌خواهیم کشوری بسازیم که در همه عرصه‌ها به فناوری اطلاعات مجهز است. چه چیزی برای نمایش ظرفیت‌های فناوری اطلاعات در بهبود زندگی بشر بهتر از هنر است؟

وی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب در هفته دولت مبنی بر اینکه خوب است در گزارش دادن دستاوردهای خود بهتر عمل کنیم، عنوان کرد: هنر ظرفیتی است که برای گزارش عملکرد خود که می‌توانیم از آن بهره ببریم.

آذری جهرمی تاکید کرد: هدف دوم‌ ما از برگزاری این جشنواره عکس، نشان دادن ظرفیت فناوری ارتباطات در بهبود زندگی بشر بود.

وی با بیان اینکه نزدیک شدن مسئولان به جامعه هنری کمک می‌کند مسائل از سوی مردم بهتر فهمیده شود، عنوان کرد: ما حدود ۴۵ روز پیش با طنزپردازان نشستی داشتیم و آنان در این نشست از دید خود نکات متفاوتی را نقل کردند و به زبان انتقادی مطالب خوبی ارائه کردند. ما در این نشست متوجه شدیم ظرایفی وجود دارد که به آن‌ها توجه نکرده‌ایم.

آذری جهرمی خاطرنشان کرد: من طی یک سال گذشته ۲۹ سفر استانی داشته‌ام و از روستاهای زیادی از نزدیک دیدن کرده‌ام. در یک کوهستان جاده‌ای ۳۰ کیلومتری دیدیم که در آن ارتباطات و پوشش جاده‌ای مهیا نبود. گزارش دادند چه کشته‌هایی که در این جاده داده‌ایم؛ در حالیکه اگر ارتباطات فراهم بود، آن اتفاقات ناگوار رخ نمی‌داد. در یکی از روستاهای کشور کدخدا اعلام کرد چندی پیش یک جوان با نیش مار گزیده شده و به دلیل نبود ارتباطات نتوانسته‌اند کمک بخواهند و جوان از دست رفته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: ما در وزارت ارتباطات وظیفه خود می‌دانیم ارتباطات باکیفیت را به همه کشور برسانیم. ممکن است عده‌ای این کار را ناصواب بدانند اما ما تلاش می‌کنیم آنان را هم همراه کنیم. اگرچه هرکسی به اندازه حجم و داده‌های اطلاعاتی خود تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: گاهی می‌گویند ارتباطات موجب تغییر فرهنگی در روستاها می‌شود اما می‌توان با یک دید جامع، برای تبعات منفی هم برنامه‌ریزی کرد. به هرحال هیچ چیز خیر مطلق نیست.

آذری جهرمی با بیان اینکه امسال در هزار و ۲۵۰ روستا یک خودپرداز بانک قرار داده شده است، گفت: از دید مردم شهر این مساله مهمی نیست اما در روستاها میزان زیادی از تردد مردم را کاهش داده و بسیاری از نیازهای آنان را برطرف کرده است.

وی تاکید کرد: شعار «همه جا دردسترس» شعار ما در دولت دوازدهم است و تلاش می‌کنیم همه مردم از کلیه ظرفیت‌های ارتباطی برخوردار باشند

ادامه دارد...

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز