خبرگزاری کار ایران

واحد بخار نیروگاه پرند با حضور وزیر نیرو افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۶۶۰۲۷۰

واحد اول و دوم بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند با حضور وزیر نیرو در اولین روز هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی پرند امروز همزمان با اولین روز هفته دولت و با حضور رضا اردکانیان وزیر نیرو افتتاح شد.

براساس این گزارش، نیروگاه سیکل ترکیبی پرند از جمله نیروگاه‌های خصوصی است که در مالکیت شرکت تولید برق پرند قرار دارد. بخش گاز این نیروگاه در سال 90 از محل تهاتر بدهی‌های وزارت نیرو با مطالبات مبنا واگذار شده است.

افزایش تولید و پاسخگویی به رشد فزاینده بار در مرکز کشور به میزان 480 مگاوات،‌ بالا بردن راندمان نیروگاه و افزایش آن به میزان حدود 50 درصد، صرفه‌جویی در مصرف سوخت و دستیابی به صرفه‌جویی حداقل 700 میلیون مترمکعب در سال و کاهش آلایندگی محیط زیست از جمله اهداف این پروژه تعریف شده است.

لازم به ذکر است واحد 1 بخار نیروگاه به سنگرون رسیده و در حال بهره‌برداری تجاری است. واحد 2 نیز سنگرون شده و در مراحل آماده‌سازی برای شروع بهره‌برداری تجاری است. واحد 3 دارای پیشرفت 100درصدی در فرایند مهندسی بوده و با پیشرفت بالای 90 درصد در تامین تجهیزات می‌توان امید داشت که در ادامه کار فرآیند نصب انجام شده و واحد برای استفاده در پیک بار سال 98 آماده سنگرون شود.

لازم به توضیح است پست بخش بخار نیروگاه احداث شده و انرژی تولیدی با سطح ولتاژ 400 کیلوولت از طریق خطوط پرند – رودشور و پرند – فیروزبهرام منتقل می‌شود. تجهیزات داخل نیروگاه از جمله گنتری‌ها و دکل‌های تلسکوپی‌ نیز نصب شده و سیستم گراندینگ هم اجرا شده است. ساختمان کنترل پست نیز آماده بهره‌برداری است.

این گزارش حاکی است نیروگاه سیکل ترکیبی پرند در کیلومتر 30 اتوبان تهران – ساوه واقع شده که نقش بسیار مهم و تعیین کننده‌ای در شبکه سراسری کشور و همچنین تامین برق پایدار بخش‌های مهم و استراتژیک از استان تهران همانند شهرک‌های صنعتی پرند و شمس‌آباد، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی، مرقد بنیانگذار انقلاب اسلامی، اسلامشهر، رباط‌کریم و شهر جدید پرند دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز