خبرگزاری کار ایران

ورود شرکت های جدید کشتیرانی خارجی به کشور

asdasd
کد خبر : ۶۵۷۸۴۷

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بسته های حمایتی برای شرکتهای کشتیرانی در نظر گرفته شده است که باعث شده علاوه بر شرکت‌هایی که در دوران تحریم های گذشته با ایران کار می کردند چندین شرکت جدید خارجی هم برای همکاری با ایران اعلام آمادگی کنند.

به گزارش ایلنا،محمد علی حسن زاده در نشست خبری گفت: چند شرکت بیمه ای که در بازار آمریکا فعالیت می کردند اخیرا از ادامه فعالیت در ایران خودداری کرده اما چندین شرکت دیگر که بازارهای کوچکی در کشور آمریکا داشتند هنوز علاقه مند به کار در ایران هستند و تعدادی از شرکت‌های اروپایی و آسیایی هم که در بازارهای آمریکا کار نمی‌کنند برای فعالیت در بازار ایران اعلام آمادگی کرده اند.

وی افزود: درباره شرکت های کشتیرانی هم سازمان بنادر با مشوق هایی مثل حذف ده درصد حق پرچم باعث شده تا شرکت‌های خارجی برای ادامه فعالیت در ایران و بحث ترانزیت کالا از کشور علاقه بیشتری داشته باشند.

حسن زاده درباره سازوکار پرداخت دستمزد های ارزی دریانوردان گفت: دریانوردان همیشه به صورت ارزی دستمزد دریافت می کردند و البته درآمدهایشان هم در خطوط کشتیرانی ارزی بوده است و به همین دلیل به نظر می‌رسد که با توجه به ارز آوری این بخش با چالش جدی برای پرداخت دست مزدها روبرو نباشیم.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره نحوه تامین سوخت شناورها افزود: کشورهیچ مشکلی برای تامین سوخت مورد نیاز شناورها ندارد اما با توجه به مصوبه هیئت دولت و تعیین ۲۵ قلم کالا که امکان دریافت ارز ۴۲۰۰ تومانی را دارند مشخص است که ارز مورد نیاز برای تامین سوخت شناورها باید از سامانه سنا و نیما تهیه شود که این خود باعث افزایش قیمت سوخت خواهد شد و سازمان بنادر موظف به تمکین به شرایط جدید است.

محمد علی حسن زاده ضمن تاکید بر حمایت سازمان بنادر از صادرات هم گفت: سازمان بنادر و کشتیرانی یکی از حامیان اصلی صادرات در کشور است و تنها در سال گذشته ۳۵۰ میلیارد تومان تخفیف به صادر کنندگان و سرمایه‌گذاران اعطا کرد و و امثال هم نه تنها تخفیفات سال گذشته پابرجاست که تعداد بیشتری تخفیف هم برای صادرات به صادرکنندگان داده خواهد شد. سازمان بنادر مصمم است در حوزه صادرات در آنچه در توان دارد هزینه کنند تا تجار بتوانند به بازارهای صادراتی ورود کنند.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی درباره قرارداد طرح توسعه چابهار با کشور هند افزود: مدتی است که آمریکا در حال فشار به کشور هند است تا از قرارداد طرح توسعه چابهار در ایران خارج شود البته این قرارداد هم برای کشور افغانستان و هم برای کشور هند از نظر راهبردی و اقتصادی قرارداد مهمی است و در حالی کشور امریکا سعی در خارج کردن هند از قرار داد چابهار دارد که این بندر یکی از ورودی های اصلی کالا به افغانستان است و عدم راه اندازی ان با ادعای علت حضور امریکا در افغانستان برای توسعه این کشور در تناقض است.

وی افزود: قرارداد طرح توسعه چابهار با کشور هند یک قرارداد ۱۰ ساله است که بر اساس آن کشور هند موظف است ۸۵ میلیون دلار تجهیزات را در بندر چابهار نصب و راه اندازی کند البته باید تاکید کرد که بندر چابهار در همین لحظه هم در حال ترانزیت کالا است و خروج هند نمی تواند جلوی کار بندر در حوزه ترانزیت را بگیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز