خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در گفت‌وگو با ایلنا:

کاهش قیمت تخم مرغ در بازار/ تاثیر افزایش 100 درصدی قیمت نهاده‌ها بر مرغ و تخم‌مرغ

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۴۹۴

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: نهاده‌ها 100 درصد تا 300 درصد افزایش قیمت داشتند و نمی‌‌توان انتظار داشت قیمت تخم مرغ و مرغ با این افزایش قیمت‌ها ثابت بماند.

ناصر نبی پور رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، در خصوص اوضاع بازار تخم مرغ و قیمت این محصول اظهار کرد: قیمت ها نسبت به هفته های گذشته کاهش حدود 800 تومانی داشته و به قیمت حدود هر کیلو 6700 تومان رسیده است. دلیل افزایش قیمت اعتصاب راننده‌ها بود که قیمت بالا رفت و تخم مرغ از اصفهان و مشهد به تهران در حجم بالا منتقل نمی‌شد.

وی افزود: در استان‌هایی مانند تهران، قزوین و البرز به خاطر آنفولانزا تولید تخم‌مرغ نداریم و قیمت تخم‌مرغ در حال حاضر به تعادل رسیده است.

نبی پور تاکید کرد: ما هیچ نیازی به واردات نداریم و تولید به میزان بالایی انجام شده و اگر کسی تخم مرغ را وارد کند به تولیدکنندگان خیانت کرده است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: نهاده‌ها نسبت به سال گذشته 100 درصد تا 300 درصد افزایش قیمت داشتند و نمی‌توان انتظار داشت قیمت تخم مرغ و مرغ با این افزایش قیمت‌ها ثابت بماند.

وی افزود: سویا و ذرت نسبت به 6 ماه گذشته بالای 90 درصد افزایش قیمت داشتند. با ارز دولتی تخم مرغ وارد می‌کنند که هر شانه آن 12 هزار و 600 تومان به فروش می‌رسد، اگر همین دلار را به تشکل‌ها بدهند تا بتوانند خود را نجات دهند ما هم تخم مرغ را 12هزار و 600 تومان به مسئولان تحویل می‌دهیم.

نبی پور در رابطه با قیمت جوجه یک‌روزه تصریح کرد: جوجه یک روزه هم نسبت به سال گذشته 100 درصد افزایش قیمت داشته است. سال گذشته جوجه 2500 تومان بود اما امسال به 5500 تومان رسیده است. در حال حاضر هر شانه تخم مرغ به حدود 13 هزار تومان رسیده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز