خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه به تعهدات خود عمل کنند/ آغاز ارائه تسهیلات بازآفرینی شهری از شهریورماه

asdasd
کد خبر : ۶۵۶۰۵۱

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مردم به اجرای بازآفرینی شهری امیدوار هستند و سازمان برنامه و بودجه و بانک‌ها باید به تعهدات خود عمل کند گفت: ارائه تسهیلات نوسازی بافت فرسوده از شهریورماه آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، هوشنگ عشایری امروز در نشست هم‌اندیشی با کانون‌ها و انجمن های صنفی و حرفه‌ای درباره نمونه قراردادهای توسعه‌گران در برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری تنها موضوع پول و مباحث مالی نیست گفت: از فعالان این حوزه در خواست کرده‌ایم که پیشنهادات خود را درباره قراردادها ارائه دهند.

وی با بیان اینکه بعد حقوقی قراردادها تدوین شده است، اظهار داشت: بعد حقوقی توسط معاونت حقوقی رئیس جمهوری تهیه شده اما درباره آن آماده پذیرش نقطه‌نظرات از سوی فعالان صنفی و حرفه‌ای هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه دولت در این برنامه مداخله‌ای ندارد، اظهار داشت: تنها مداخله دولت در برنامه ملی بازآفرینی شهری حمایت از قراردادی است که بین توسعه‌گران و مردم منعقد می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ادامه داد: باید با کمک فعالان تیپ قراردادی مناسب تدوین شود.

عشایری با تاکید بر اینکه دولت با هدف شتاب‌دهی به طرح ملی امید بازآفرینی شهری و مشارکت مردمی از طریق معاونت حقوقی خود اقدام به طراحی بعد حقوقی قراردادها کرده است، ‌گفت:‌ باید درباره جزئیات آن با سازندگان همفکری شود تا بهترین مدل قراردادی انتخاب و به اجرا برسد.

عشایری با تاکید بر اینکه هدف ما این است که بتوانیم از تمامی ظرفیت‌های بخش خصوصی استفاده کنیم ادامه داد: معتقدیم یکی از کنشگران که اصلی‌ترین نقش را در اجرای برنامه ملی بازآفرینی شهری ایفا می‌کند سازندگان هستند که خودشان باید با ارائه نقطه‌نظرات مقدمات کار را فراهم آورند و ما از ظرفیت‌های بخش خصوصی در تمام سطوح استفاده خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه از بانک‌ها و سازمان برنامه و بودجه خواستاریم به تعهدات خود عمل کنند، اظهار داشت: این طرح امروز با اقبال عمومی مواجه شده است و باید در اجرای تعهدات خود دقت و سرعت عمل داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری با بیان اینکه از سال 93 تا 96 نزدیک به 37 هزار نفر توانستند از تسهیلات بانکی برای نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند،‌ گفت:‌ به دلیل امید و وعده‌ای که دولت در اجرای این پروژه به مردم داده است ظرف پنج ماه گذشته 25 هزار نفر پروانه ساختمانی دریافت کرده‌‌اند که بتوانند از این تسهیلات برای نوسازی بافت فرسوده استفاده کنند.

وی تاکید کرد: امیدواریم از شهریورماه ارائه تسهیلات برای اجرای بازآفرینی شهری در بانک‌ها آغاز شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز