خبرگزاری کار ایران

آخوندی در جمع خبرنگاران مطرح کرد؛

تاکید بر فعال‌سازی حمل ونقل بار هوایی در فرودگاه امام/ تجمیع خدمات و امکانات برای تامین آسایش مسافران خارجی در زمان تحریم‌ها

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۸۶۶

وزیر راه و شهرسازی توسعه امکانات نقل و انتقال بار را در شرایط جدید و با توجه به فشارهای آمریکا حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: باید بتوانیم فرودگاه امام خمینی را تجهیز کنیم تا در بخش بار هوایی فعال شود.

به گزارش ایلنا، عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم افتتاح ۸ طرح توسعه‌ای در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، در جمع خبرنگاران گفت: در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) طرح‌های متعددی را برای افزایش قدرت سرویس‌دهی فرودگاه در نظر داریم.

وی ادامه داد: امروز چند دسته طرح افتتاح شدند. یکی از این طرح‌ها توسعه محل پارک هواپیما و تخلیه و بارگیری که اصطلاحا اپرون نامیده می‌شود، بود. چیزی در حدود ۹۰ هزار متر مربع اپرون به بخش کارگوی فرودگاه اضافه شد.

آخوندی توسعه امکانات نقل و انتقال بار را در شرایط جدید و با توجه به فشارهای آمریکا حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: باید بتوانیم فرودگاه امام خمینی را تجهیز کنیم تا در بخش بار هوایی فعال شود. در شرایط جدید خیلی مهم است که امکانات مختلف بخش‌های مختلف حمل و نقل را برای صادرات و واردات بار فعال کنیم.

وی افزود: همچنین ۱۱۱ هزار متر هم اپرون مسافری فرودگاه در بخش غربی این مجموعه  افتتاح شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزایش تسهیلات برای مسافران در فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: نکته دیگری که رخ داد این بود که در ترمینال مسافری چیزی بیش از ۲۰۰۰ متر فضای جدید برای استراحت و استفاده مسافران ورودی و خروجی و ترانزیت تعبیه شد.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین سالنی جدید برای مسافران خارجی که وارد فرودگاه می‌شوند و می‌خواهند اینجا ویزای خود را دریافت کنند، افتتاح شد.

آخوندی افزود: در این سالن تمام امکانات از قبیل دریافت روادید، اخذ بیمه، پرداخت عوارض، امکانات رفاهی و ... در یک نقطه تجمیع شده تا مسافر خارجی با آسایش خاطر بتواند ویزای خود را دریافت کند.

این عضو کابینه دولت دوازدهم اضافه کرد: این در این شرایط سخت تحریم‌ها، چنین اقداماتی می‌تواند امکانات و تسهیلات بیشتری را برای خارجی‌هایی که چه در بخش گردشگری و چه با انگیزه تجاری وارد ایران می‌شوند، فراهم کند.

آخوندی در پایان گفت: تمام تلاش ما این بوده که در فرودگاه امام خمینی بتوانیم سیستم‌های نرم افزاری و سخت افزاری را برای افزایش ظرفیت و بهبود خدمات رسانی به مسافران ارتقا دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز