خبرگزاری کار ایران

شیرزاد:

هدف محوری سازمان در خرید های حمایتی، کاهش تصدیگری دولت

asdasd
کد خبر : ۶۴۸۳۶۹

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران رویکرد جدید سازمان تعاون روستایی را تقویت و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی و کاهش تصدیگری دولت دانست.

به گزارش ایلنا، حسین شیرزاد معاون وزیر و رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جمع فعالان اقتصادی و کشاورزی و دست اندرکاران زعفران با ذکر این نکته که اهمیت محصول زعفران به دلایلی مثل داشتن ارزش اقتصادی است گفت: زعفران جزء محصولات سالم و ارزآور کشور است که در جهان طرفداران و مشتریان خاص خود را دارد.

وی با بیان اینکه این محصول با برنامه ریزی مدون و ایجاد زیر ساخت ها می تواند سهم مهمی در صادرات بخش کشاورزی کشور داشته باشد گفت: یکی از اهم وظایف سازمان تعاون روستایی تقویت و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی است.

وی افزود:خرید های حمایتی باید بگونه ای برنامه ریزی و اجرا شود که در سال های آتی نیازی به ورود مستقیم دولت در بازار و خرید حمایتی، مشابه آنچه در سال گذشته شاهد آن بودیم نباشد.

مدیر عامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در جمع حاضرین اظهار داشت:  از میزان کل تولیـد زعفران در کشور که مقدار 336 تن ارزیابی گردیده بود حدود 67 تن  شامل 64 تن از استان خراسان رضوی و مقدار 3 تن از استان خراسان جنوبی به ارزش 3190 میلیارد ریال از کشاورزان خریداری و صددرصد میزان وجوه نیز پرداخت شده است.

شیرزاد تصریح کرد: از میزان کل زعفران خریداری شده ، مقدار 680 کیلوگرم به روش سپرده کالایی و مقدار 66 تن به روش فیزیکی از کشاورزان خریداری شده است.

وی  با تاکید بر اهمیت دسته بندی زعفران و توجه به  خواسته های بازار و مشتری ادامه داد:  زعفران خریداری شده شامل چهار رده؛ نگین، سرگل، پوشال مرغوب و پوشال معمولی است.

شیرزاد ادامه داد: قیمت در نظر گرفته شده برای عرضه زعفران بر اساس فاکتور های متعددی از جمله رصد بازار داخلی و بازار کشور هایی که در 5 سال اخیر رتبه بالای واردات زعفران جهـان را داشـته انـد و نیز نگاه به ارزش واقعی زعفران،  زحمت کشاورزان در مقایسه با سایر محصولات عمومی کشور  و پی ریزی مناسب برای قیمت گذاری زعفران در سـنوات آتی تعیین گردید.

این مسئول سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اهمیت توجه به وضع بازار گفت: باتوجه به شـرایط موجود وهمچنین اعمال مدیریت و جلوگیری ازآشفتگی بازار و کاهش قیمت این محصول در داخل و یا خارج کشور تاکنون بخشی ازمیزان کل زعفران خریـداری شـده به فروش رسیده ومابقی زعفران موجود نیز در قالب برنامه ریزی انجام شده درحال فروش است.

شیرزاد در پایان با ذکر این نکته که هدف سازمان تعاون روستایی تقویت و بهره گیری از ظرفیت تشکل های بخش کشاورزی است، گفت: هـدف همه این اقـدامات سامانـدهی بازار زعفران با فعال سازی و بهره گیری از ظرفیت تشکل‌های بخش کشاورزی در کشور است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز