خبرگزاری کار ایران

سخنگوی کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا:

پیشنهادی برای دو نرخی کردن بنزین داده نشده است/ با آغاز تحریم‌ها، دولت اختیار افزایش نرخ سوخت را دارد

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۶۸۶

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: اگر چنانچه تحریم‌ها صورت بگیرد و مصرف بنزین هم بالا برود، دولت ناگزیر به مدیریت است، برای مدیریت نیز باید کارت سوخت اجباری شده و سوخت سهمیه بندی شود، برای سهمیه بندی نیز باید بنزین دو نرخی شود.

اسدالله قره خانی الوستانی  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره خبر پیشنهاد دولت برای دو نرخی کردن بنزین اظهار داشت: تاکنون دولت هیچ پیشنهادی مبنی بر دو نرخی کردن بنزین ارائه نداده و چنین چیزی در صحن علنی مجلس هم مطرح نشده است.

وی افزود: البته دولت اختیار دارد بنزین را سهمیه بندی کند، استفاده از کارت سوخت را الزامی کند و یا قیمت بنزین را تغییر دهد، این موضوع از نظر قانونی منعی ندارد، اما تاکنون هیچ تصمیمی در این خصوص که مشخص کند چه مقدار سهمیه به هر خودرو تعلق گیرد و یا قیمت تغییر کند، اتخاذ نشده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی تاکید کرد: اگر چنانچه تحریم‌ها صورت بگیرد و مصرف بنزین هم  بالا برود، دولت ناگزیر به مدیریت است، برای مدیریت نیز باید کارت سوخت اجباری شده و  سوخت سهمیه بندی شود، برای سهمیه بندی نیز باید بنزین دو نرخی شود، اینها مواردی است که در آینده متناسب با شرایط روز تصمیم گیری می‌شود  اما در حال حاضر تصمیمی گرفته نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز