خبرگزاری کار ایران

وزیر جهاد کشاورزی:

ارزانترین ارز به صنعت طیور اختصاص یافته است/محصولات کشاورزی کم آب با عملکرد بالا باید تولید کنیم

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۲۶۰

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد:دولت ارزانترین ارز را در اختیار صنعت طیور قرار داده است و در تامین آن هیچ محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش ایلنا، محمود حجتی در ادامه برنامه سفر خود به استان اصفهان در نشستی با فعالان بخش کشاورزی شهرستان اردستان، با بیان این که دولت ارزانترین ارز را در اختیار صنعت طیور قرار داده، اظهار داشت: در تامین ارز برای صنعت مرغداری هیچ محدودیتی وجود ندارد و مرغداران کشور تحت هر شرایطی تولید را انجام می دهند.

وی با اشاره به اینکه افزایش منطقی قیمت مرغ با توجه به قیمت تمام شده و هزینه‌های تولید تحت پیگیری و در دستور کار مراجع مرتبط قرار دارد، تصریح کرد:صنعت طیور در کشور دارای مزیت نسبی است و به این دلیل، گوشت مرغ تولید شده در ایران نسبت به همه جای دنیا ارزان‌تر است و این صنعت ارزش افزوده و نقش حیاتی در امنیت غذایی دارد.

حجتی درباره بازپرداخت تسهیلات کشاورزان خسارت دیده، گفت: استمهال بازپرداخت وام کشاورزان خسارت دیده از حوادث طبیعی در دولت تصویب شده و تمامی بانک ها موظف به اجرای آن است.

وی از فرمانداران خواست تا اجرای این مصوبه دولت را در حمایت از کشاورزان پیگیری کنند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به شرایط اقلیمی و کم آبی کشور، بر لزوم سازگاری با این شرایط تاکید کرد و افزود: باید آب کم و در اختیار را به روش‌های مدرن در تولید محصولات کشاورزی مصرف کنیم. باید محصولات کشاورزی کم آب‌بر و با عملکرد بالا تولید کنیم و کشت محصولات را از فضای باز به فضای بسته و کنترل شده گلخانه‌ای منتقل کنیم.

حجتی، ورود به عرصه‌های جدید از فعالیت کشاورزی و توسعه تولید محصولات کم آب بر با ارزش افزوده بالا نظیر گیاهان دارویی در مناطقی مانند اردستان را ضروری دانست و اضافه کرد: برای افزایش بهره وری و درآمد تولیدکنندگان، دام‌های سبک پربازده باید جایگزین شوند.

وزیر جهاد کشاورزی بر لزوم توسعه فعالیت و مشاغل سازگار با اقلیم نظیر شترداری در مناطق کویری تاکید کرد و گفت که تعلیف با خارشتر با پروتئین بالا اقتصادی است.

در این نشست، نمایندگان بخش های مختلف کشاورزان و تولید کنندگان مسایل و مشکلات و خواسته های خود را با وزیر جهاد کشاورزی در فضایی صمیمی مطرح کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز