خبرگزاری کار ایران

مرتضی بانک خبر داد:

پیگیری تمدید مجوز ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار

asdasd
کد خبر : ۶۴۶۰۴۳

دبیر شورایعالی مناطق‌آزاد گفت: منطقه آزاد چابهار برای تمدید مجوز ساخت فرودگاه بین‌المللی این شهرستان در حال تلاش و رایزنی مرتبط است.

به گزارش ایلنا، مرتضی بانک اظهار داشت: مجوز ساخت فرودگاه بین المللی چابهار در خارج از محدوده منطقه آزاد چابهار حدودا ۲ سال قبل صادر شده و مدت مجوز آن یک ساله بوده است. عدم پیگیری و انجام امور آن موجب لغو مجوز نشده بلکه برای سال بعد تمدید نشده است که معنایش این است که دیگر مجوزی ندارد و باید پیگیر تمدید آن بود.

وی افزود: وزارت راه وشهرسازی پیگیر ساخت فرودگاه بین المللی چابهار است و باید اقدامات لازم را برای تمدید مجوز انجام دهد و در این زمینه دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد نیز آنان را همراهی خواهد کرد. چابهار با توجه به موقعیت راهبردی و استراتژیک و حضور صدها سرمایه گذار داخلی و خارجی نیازمند فرودگاه بین المللی با امکانات و تجهیزات روز است.

بانک ادامه داد: سازمان منطقه آزاد چابهار تا قبل از ساخت فرودگاه جدید، در سالهای اخیر کمک و مساعدت های زیادی برای توسعه فرودگاه کنارک انجام داده است.اینک برنامه لازم برای توسعه فرودگاه کنارک و ارایه خدمات مطلوب به مسافران، سرمایه گذاران و گردشگران وجود دارد و بزودی شاهد خدمات بهتری برای استقبال از میهمانان ورودی به فرودگاه کنارک خواهیم بود.

وی توسعه حمل و نقل ریلی، جاده ای و دریایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: با افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر شهیدبهشتی و الحاق آن به منطقه آزاد چابهار سبب شده تا برنامه ریزی بیشتری برای حمل ونقل انجام دهیم.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: تمام طرح های تولیدی و اقتصادی منطقه آزاد چابهار برای توسعه و اشتغال نیروهای بومی و جوامع محلی اجرا شده و استخدام و بکارگیری نیروهای بومی اولویت نخست است.

بانک واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی چابهار را نمونه ای از توجه منطقه آزاد به مناطق همجوار دانست و افزود: علاوه بر این در حوزه بهداشت ودرمان و توسعه تخت های آی سی یو بیمارستان امام علی(ع) هزینه های زیادی صورت گرفته است. رهبری و مسئولان ارشد کشوری نگاه ویژه و مثبتی به توسعه سواحل مکران دارند و در این راستا پس از تکمیل طرح‌های نیمه تمام راه‌آهن، پتروشیمی وفولاد و آماده‌سازی زیرساخت ها مشکلاتی نظیر حاشیه‌نشینی، بی آبی و کمبود امکانات بهداشتی و آموزشی را مرتفع می کند.

وی برقراری پروازهای چابهار به کراچی، کابل و دبی را بستگی به تلاش شرکت های هواپیمایی دانست و افزود: ما آماده حمایت های لازم هستیم تا بخشی از مشکلات تردد تجار و سرمایه گذاران مرتفع شود.  منطقه آزاد چابهار از هیچ کوششی برای کمک به ساخت فضاهای آموزشی، امکانات بهداشتی و درمانی و کمک به امور عام المنفعه دریغ نمی کند و همیشه پیشگاه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز