خبرگزاری کار ایران

تولید روزانه بیش از 200 هزار بشکه نفت در شرکت نفت و گاز غرب

asdasd
کد خبر : ۶۴۵۹۷۷

تولید روزانه نفت در شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب با احتساب نفت میدان آذر به بیش از 200 هزار بشکه افزایش یافت که این میزان تولید نسبت به آغاز تاسیس شرکت پنج برابر شده است .

به گزارش ایلنا، سعید ناصری پور مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب  با اعلام  این خبر افزود : هم اکنون روزانه بیش از هفت میلیون متر مکعب گاز  و هفت هزار و 500 بشکه میعانات گازی از میدان تنگ بیجار تولید می شود. سال گذشته این شرکت موفق شد که   97 درصد تولید تکلیفی از تولید نفت و 118 درصد در بخش تولید گاز دست یابد. همچنین در سال جاری با رفع محدودیت های تولید نفت نمکی در بعضی واحدهای عملیاتی به  100 درصد تولید تکلیفی نفت خام می رسد.  

ناصری پور درجلسه مجمع سالیانه رسیدگی صاحبان سهام و صورتهای مالی این شرکت  در سال مالی منتهی به اسفند 1396 که با حضور مهندس حاتمی و اعضای هیات مدیره شرکت نفت مناطق مرکزی ایران و اعضای هیات مدیره شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب برگزار شد ، از تراز مالی مثبت این شرکت خبر داد و اظهار داشت : در سال مالی گذشته ، عملکرد شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از نظر مالی ، عملیاتی ، رفاهی مثبت بوده به طوری که طبق گزارش حسابرسی تراز مالی شرکت مثبت اعلام شد.

ناصری پور درباره برخی از فعالیت های صورت گرفت در این شرکت طی سال گذشته تصریح کرد : تمامی توربوپمپ های واحدهای عملیاتی تعمیر که فرایند انتقال پایدار نفت خام از تمامی مناطق عملیاتی تسهیل شده است. همچنین تعمیرات عملیات TCF و ISF با استفاده از نیروهای این شرکت به طور کامل انجام گرفت که 25 میلیارد ریال صرفه جویی به همراه داشت.  

وی افزود : تعمیرات خط انتقال نفت از مرکز بهره برداری سرکان به تلمبه خانه برداسپی به اتمام رسید که تداوم تولید را به دنبال دارد. همچنین توپک رانی هوشمند تمامی خطوط اصلی انتقال نفت و گاز این شرکت به پایان رسیده است.

مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب از همکاری با شرکتهای ایرانی در راستای حمایت از ساخت داخل خبر داد و اظهار داشت : با توجه به اینک بیش از 30  نوع پمپ در تاسیسات این شرکت کاربرد دارد و بیشتر آنها خارجی است ، با همکاری شرکت های ایرانی و انجام مهندسی معکوس تمام مکانیکال سیل ( نشت بند ) مورد نیاز پمپ ها بومی سازی شد و به مرز خودکفایی رسیدیم.

بر اساس این گزارش :در سال گذشته بیش از 70 درصد مشکلات رفاهی کارکنان این شرکت مرتفع شده است.روند اجرایی این خدمات رفاهی که از دو سال پیش آغاز شده  ، مراحل نهایی خود را سپری می نماید به طوری که در حال حاضر استخرها و سالن های ورزشی شرکت و مناطق عملیاتی آن تعمیر شده است و با تکمیل مجموعه ورزشی شهید برجوانی چشمه خوش طی دو ماه آینده ، مجتمع های ورزشی در مراکز بهره بردای نفت شهر ، سرکان ، دهلران و چشمه خوش مورد استفاده کارکنان قرار می گیرد. همچنین تا پایان امسال تعمیرات و تجهیز کمپ های عملیاتی به به مرحله نهایی می رسد.

این گزارش می افزاید : برنامه های توسعه ای و در دست اقدام شرکت بهره برداری نفت و گاز غرب شامل پروژه های توسعه ای میدانهای چشمه خوش، دهلران، دانان پایدار، پایدار غرب، سرکان، ماله کوه، شاخه، آبان و تنگه بیجار و طرح توسعه میدان نفت شهر است .این پروژه ها در قالب طرح های توسعه ای میدانهای نفتی و گازی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران با هدف افزایش تولید در مرحله اجرا است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز