خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون انرژی در گفت‌وگو با ایلنا مطرح کرد؛

افزایش قیمت آب بر سر دوراهی مصلحت یا الزام

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۲۵۹

عضو کمیسیون انرژی گفت: افزایش قیمت آب راهکار مطلوب و کارشناسی است اما بستر آن مهیا نیست زیرا مردم مشکلات خیلی جدی دارند و فضای روانی کشور اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد.

علی گل مرادی نماینده مردم ماهشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره لزوم بالا بردن قیمت آب برای افراد پر مصرف و در ازای آن در نظر گرفتن بسته‌های تشویقی برای کم مصرف‌ها اظهار داشت: این واقعیت وجود دارد که کشور ما به لحاظ فرهنگ مصرف انرژی و از جمله آب غنی نیست و در این زمینه با مشکلات جدی مواجهیم، عده‌ای نمی‌خواهند قبول کنند که تامین آب هزینه‌های گزافی برای کشور در بر دارد و به راحتی هر طور که می‌خواهند مصرف کرده و از این سرمایه‌ها و منابع صیانت نمی‌کنند.

وی افزود:  یکی از عوامل بی‌توجهی به مصرف آب، کم بودن قیمت آن است که پایین‌تر از قیمت تمام شده است اما آیا کشور با توجه به مشکلاتی که دارد توان پذیرش این افزایش را دارد؟ بخش زیادی از کشور با مشکل اشتغال و معیشت مواجه است و توان پرداخت هزنیه‌های مضاعف را ندارد اگرچه منطقی کردن قیمت‌ها هم یک ضرورت است.

این عضو کمیسیون انرژی با تاکید بر اینکه ما باید متناسب با هزینه‌های تمام شده در مورد آب تصمیم بگیریم، یادآور شد: با تمام این شرایط ، وضعیت خاصی که در کشور وجود دارد این اجازه را به ما نمی‌دهد، خیلی راحت و سریع در جهت افزایش قیمت‌ها حرکت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح الگوی مصرف آب ضروری و راهگشا است اما افزایش قیمت باعث کاهش مصرف به صورت ملموس نمی‌شود اگرچه مهم است و باید به صورت جدی در دستور کار دولت قرار گیرد.

این نماینده مجلس بیان کرد: افزایش قیمت آب راهکار مطلوب و کارشناسی است اما بستر آن مهیا نیست زیرا مردم مشکلات خیلی جدی دارند و فضای روانی کشور اجازه افزایش قیمت را نمی‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز