خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان تهران:

70درصد اعضا فعالیتی ندارند/قاطی بازی گروه‌های سیاسی نمی‌شویم/ بازارهای صادراتی‌مان را از دست داده‌ایم/ به همه جا نامه زدیم ولی اثر نکرد

asdasd
کد خبر : ۶۳۸۷۶۹

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان تهران گفت: از 18 هزار عضو این اتحادیه می‌توانم به جرات بگویم که 70 درصد آنها فعالیت‌شان به صفر رسیده است این در حالی است که در هر کدام از این واحدها به طور متوسط 6 نفر مشغول به کار هستند.

عبدالحسین عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره اعتراض بازاریان به وضعیت اقتصادی کشور گفت: اتحادیه هشدارهای لازم را به اعضا ابلاغ کرد.چون به اعتقاد ما این تحرکات بیشتر سیاسی بود تا اقتصادی و ما علاقه ای نداریم قاطی بازی گروه‌های سیاسی شویم.

وی ادامه داد: کار ما کمترین ارتباط را با قیمت دلار و ارز دارد و تنها پارچه‌هایی که تهیه می‌کنیم از خارج وارد می‌شود.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان مبلمان تهران گفت: مشکل اصلی اعضای ما برگزاری نمایشگاه‌های مختلف است در صورتی که کسبه‌ای که سال‌هاست در این حوزه کار می‌کنند با مشکل فروش و نقدینگی مواجه هستند در هر برهه از زمان و به بهانه‌های مختلف نمایشگاه برگزار می‌کنند مانند نمایشگاهی که اکنون در مصلی در حال برگزاری است.

وی افزود: برخی با گرفتن اجاره متری 300 هزار تومان بدون هیچ نظارتی اقدام به فروش مبلمان می‌کنند و در نهایت دعواها و شکایت‌های مشتریان در خصوص عدم تحویل به موقع یا پایین بودن کیفیت کار و پارچه به گردن اتحادیه می‌افتد.

عباسی تصریح کرد: به اتاق اصناف، فرمانداری و استانداری نامه زدیم که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در سال، برای کسبه مناسب نیست اما تا الان به این نامه‌ها و دغدغه‌های ما اهمیتی داده نشده است.

وی اظهار داشت: بیشتر افرادی که در این نمایشگاه‌ها شرکت می‌کنند فاقد مجوز هستند این در حالی است که در دو منطقه دلاوران و یافت آباد بورس مبلمان وجود دارد که همگی آنها عضو اتحادیه هستند و به جرات می‌توانم بگویم که دیگر کسی سودی نمی‌گیرد و زیر قیمت، مبل‌ها را به فروش می‌رسانند به طوری که قیمت مبل‌ها از 2 میلیون تومان شروع می‌شود و حداکثر آن 25 میلیون تومان است.

عباسی ادامه داد: متاسفانه وضعیت ما به حدی بد است که از 18 هزار عضو این اتحادیه می‌توانم به جرات بگویم که 70 درصد آنها فعالیت‌شان به صفر رسیده است این در حالی است که در هر کدام از این واحدها به طور متوسط 6 نفر مشغول به کار هستند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه وضعیت فروش هر سال بدتر می‌شود و امسال نیز در حوزه صادرات نتوانستیم موفق باشیم.

عباسی گفت: تا پیش از این مشتری‌های اصلی صادرات مبلمان ایران کشورهای حاشیه‌ جنوبی خلیج فارس بودند که با وجود مشکلات سیاسی که به وجود آمده و پیدا شدن رقبای قدرتمندی از کشورهای چین و ترکیه این بازارها را از دست داده‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز