خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان برنامه و بودجه کشور خبر داد:

اقدامات اساسی دولت در جهت کنترل بازار ارز و طلا

asdasd
کد خبر : ۶۳۶۹۰۵

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از اقدامات مهم دولت به منظور کنترل کردن بازار ارز و طلا در کشور خبر داد.

به گزارش‌ ایلنا مرکز اطلاع‌رسانی،‌ روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، محمد‌باقر نوبخت که به همراه استاندار تهران برای بازدید از پروژه کمربندی و افتتاح سیلوی ۴۰ هزار تنی پاکدشت به شهرستان پاکدشت سفر کرده بود، با شرکت در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار کرد: دولت با تمام توان در جهت کنترل بازار ارز و طلا اقدامات اساسی انجام داده است.

وی در خصوص بازار ارز گفت: مقدار منابع ارزی، بیش از مصرف است و هر کس که نیاز به ارز دارد می‌تواند دلار ۴۲۰۰ تومانی خرید کند ولی در مقابل باید کالایی که با استفاده از آن ارز تهیه شده را مشخص کند.

معاون رئیس‌جمهوری افزود: با وجود پیش بینی‌های دولت، نباید ولعی در بین مردم برای خرید ارز وجود داشته باشد که به تضعیف پول ملی کشور در مقابل دلار و سایر ارزها منجر شود، امروز کشور به کمک همه افراد نیاز دارد تا بتواند بر مسائل و مشکلات غلبه کند.

سخنگوی دولت با اشاره به بودجه کشور گفت: بودجه فعلی کشور از نقاط قوت در حمایت از تولید، فعالیت‌های اشتغالزا و کارهای عمرانی برخوردار است و با استفاده از دو تبصره ۱۸ و ۱۹ قانون بودجه، اعتبارات این فعالیت‌های از سوی دولت تأمین شده است.

وی اظهار داشت: دولت از دو محل استفاده از منابع غیر دولتی و استفاده از تسهیلات بانکی و تخصیص اعتبار از خرانه دولت برای طرح‌های عمرانی، رشد اقتصادی را دنبال می‌کند.

نوبخت افزود: سال گذشته از محل منابع غیر دولتی و عمدتا از طریق منابع بانکی ، ۱۸ هزار میلیارد تومان به ۲۳ هزار بنگاه کوچک اختصاص و از خزانه دولت نیز ۴۲ هزار میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های عمرانی اختصاص یافت.

وی گفت: پرداخت این حجم از پول به طرح های تولیدی و عمرانی موجب رشد ۴ تا ۵ درصدی اقتصادی کشور شد که صندوق بین المللی پول در نهم فروردین و بانک جهانی در هفته گذشته این رشد را تأیید کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور تصریح کرد: در سال جاری ، میزان تسهیلات ۱۸ هزار میلیارد تومانی سال گذشته به بنگاه‌های اقتصادی، در قالب تبصره ۱۸ به ۷۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.

وی گفت: در اجرای طرح های عمرانی، دولت آن بخش از طرح‌ها را که خود قادر به اجراست، به اتمام می‌رساند، بخش دیگری از طرح ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند و دیگر طرح‌ها را به صورت مشارکت بخش عمومی و خصوصی انجام می‌دهد.

نوبخت تصریح کرد: با اجرای این طرح‌ها و در قالب تبصره ۱۹ قانون بودجه که مجوز آن از مجلس شورای اسلامی اخذ شد، حدود ۱۲۶ هزار میلیارد تومان منابع ایجاد می‌شود.

وی با تأکید بر تلاش دولت در رفع مشکلات اقتصادی کشور گفت: رئیس‌جمهوری علاوه بر برگزاری دو جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در هر هفته، با سران دو قوای دیگر نیز جلساتی را برگزار می‌کند تا حداقل‌ها و نیازهای اساسی و ضروری مردم تأمین شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز