خبرگزاری کار ایران

در دیدار معاون وزیر صنعت،معدن وتجارت با سفیر کشور اتریش اعلام شد؛

۵۰۰شرکت اتریشی ارتباط مستقیم با شرکتهای ایرانی دارند

asdasd
کد خبر : ۶۲۷۷۱۱

در دیدارمعاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت با سفیر کشور اتریش ضمن تاکید بر افزایش همکاری های مشترک بین sme های دوکشور اعلام شد ۵۰۰ شرکت اتریشی با شرکت های ایرانی ارتباط مستقیم دارند.

به گزارش ایلنا؛ صادق نجفی در این نشست مشترک با اشاره به فعالیت ۸۵ هزار واحد صنعتی در کل کشور از سهم ۹۲درصد صنایع کوچک با اشتغالی بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در سراسر کشور خبر داد و گفت: با توجه به سهم ۹۷ درصدی صنایع کوچک در کشور اتریش ، علاقمند هستیم از تجربیات صنعتگران این کشور در جهت بهبود وضعیت sme ها بهره مند شویم.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران اظهار امیدواری کرد: بسترهای لازم برای همکاری مشترک بین کشور شکل بگیرد و در سفر ریس جمهورکشورمان به اتریش تفاهم نامه های در بخش های مختلف منعقد شود.

نجفی همچنین به هم رسانی sme های دو کشور را از سیاست های سازمان صنایع کوچک وشهرکهای صنعتی ایران توصیف کرد و افزود: تعامل موثر واحدهای صنعتی کوچک ایران و اتریش فضای مناسبی را برای سرمایه گذاری مشترک و افزایش صادرات بین دو کشور فراهم خواهد کرد.

معاون وزیر صنعت ، معدن وتجارت از خوشه های کسب وکار این کشور جهت حضور در نمایشگاه صنایع کوچک که در مرداد سال جاری به مناسبت روز حمایت از صنایع کوچک برگزار می گردد ، دعوت کرد و خواستار بازدید هیاتی از smeهای موفق کشور اتریش از پتانسیل های موجود در شهرکها و نواحی صنعتی ایران شد.

نجفی در پایان افزایش صادرات SMEها را از برنامه های اصلی سازمان برشمرد و گفت: در سال جاری ۳میلیارد دلار صادرات محصولات واحدهای صنعتی کوچک ومتوسط هدفگذاری شده است که امیدواریم با توانمند سازی SME ها این مهم محقق شود.

سهم ۹۷درصدی SME ها در صنعت اتریش

سفیر کشور اتریش نیز در این دیدار با اشاره به قدمت تاریخی روابط دیپلماتیک بین دو کشور و اشاره به سهم ۹۷ درصدی SME در صنعت این کشور از ارتباط مستقیم ۵۰۰شرکت اتریشی با شرکت های ایرانی خبرداد و گفت: کشور اتریش نه از منابع نفتی و نه منابع طبیعی خاصی بهره مند است بلکه سرمایه اصلی کشور ما بهره مندی از توانمندی نیروی انسانی است.

وی افزود: ما نیز از افزایش همکاری بین دو کشور استقبال می کنیم و آمادگی داریم بین sme های دوکشور تعامل برقرار کنیم.

سفیر اتریش درادامه اموزش را یکی از محورهای اصلی همکاری مشترک توصیف کرد و از حضور SMEها در مراکز آموزشی و توانمند سازی آن ها استقبال کرد.

وی همچنین افزایش صادرات واحدهای صنعتی کوچک را مورد تاکید قرار داد و خواستار تبادل اقتصادی و صنعتی بین بخش خصوصی دو کشور شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز