خبرگزاری کار ایران

ارجاع لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت ملی

asdasd
کد خبر : ۶۲۵۴۵۹

کمیسیون امنیت ملی دو هفته فرصت دارد لایحه مذکور را بررسی کند و روز یکشنبه دو هفته آینده پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه موضوع در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، یکم خردادماه) مجلس با ۱۳۸ رای موافق، ۹۳ رای مخالف و ۶ رای ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در صحن با بازگشت دو هفته ای لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت ملی موافقت کردند.

علی لاریجانی پس از استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف پیوستن ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله با تامین مالی تروریسم اظهارداشت: این لایحه آذرماه سال ۹۶ اعلام وصول شد و برای بررسی به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ارجاع داده شد که طبق آئین نامه مهلت سه ماهه برای بررسی داشته است.

وی گفت: اما کمیسیون امنیت ملی در این زمینه اقدامی انجام نداد و دولت طبق آیین‌نامه خواهان رسیدگی به لایحه مذکور در صحن علنی شد، اگر کمیسیون امنیت ملی به دستور ورود می کرد و برخی اصلاحاتی که نمایندگان در اخطار، موافقت و مخالفت خود اعلام کردند در لایحه اعمال می‌شد امروز بهتر می توانستیم در صحن علنی موضوع را بررسی کنیم.

رییس دستگاه قانونگذاری کشور با اشاره به درخواست برخی نمایندگان برای ارجاع لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت ملی بیان داشت: می توانیم در صورت موافقت نمایندگان لایحه را به مدت دو هفته به کمیسیون ارجاع دهیم به نحوی که اعلامیه تفسیری آن در ماده واحده آن بیاید.

دو هفته فرصت بررسی

لاریجانی توضیح داد: کمیسیون امنیت ملی دو هفته فرصت دارد لایحه مذکور را بررسی کند و روز یکشنبه دو هفته آینده پس از سرکشی نمایندگان به حوزه های انتخابیه موضوع در دستور صحن علنی قرار می‌گیرد.

رییس مجلس پس از موافقت نمایندگان مجلس با ارجاع دو هفته ای لایحه مبارزه با تامین مالی تروریسم به کمیسیون امنیت عنوان کرد: این کمیسیون با سرعت لایحه را در دستورکار قرار دهد از امروز نیز وقت دارد موضوع را بررسی کند.

وی تاکید کرد: لایحه را از همه اطراف مورد بررسی قرار دهیم، نظرات دبیرخانه شورای امنیت ملی، کارشناسان وزارت اقتصاد و وزارت خارجه دریافت شود همچنین نمایندگانی که موافق یا مخالف بودند نظرات پیشنهادی خود را در جلسات کمیسیون مطرح کنند تا هر چه زودتر به جمع بندی برسیم و موضوع را در دستورکار صحن علنی قرار دهیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز