خبرگزاری کار ایران

پرداخت قسط اول پول گندم‌های خرید تضمینی تا پایان هفته

asdasd
کد خبر : ۶۲۳۰۰۴

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از برنامه‌ی این شرکت برای مدیریت خرید تضمینی، کاهش هزینه‌های تبعی خرید و پرداخت پول بیشتر به کشاورزان خبر داد.

به گزارش ایلنا، یزدان سیف در خوزستان، اظهار کرد: تأکیدات ما بر پیگیری و تلاش عوامل خرید گندم بر واریز به‌روز پول به کشاورزانی که گندم خود را به مراکز خرید تحویل داده‌اند، بوده که با تکمیل شدن فرم‌های سامانه‌ی پهنه‌بندی و رفع مشکل،کشاورزان خوزستانی قسط اول خود را تا پایان هفته دریافت می‌کنند.

وی افزود: تلاش‌ها می‌کنیم با سازوکارهایی که تدوین شده، گندم به مراکز خرید دائمی و سیلوها فروخته شود و با مدیریت خرید تضمینی گندم و کاهش هزینه‌های حمل و نقل، پول بیشتری به کشاورزان پرداخت شود.

سیف با تأکید بر این‌که سیلوها باید با توجه به تولیدات گندم در هر منطقه جانمایی و ساخته شود، تشریح کرد: در این خصوص انجام مطالعات مقدماتی مورد تأکید قرارگرفته تا از این پس سیلوها با توجه به نیاز مناطق ساخته شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: در آینده نزدیک از سیلوی 40 هزار تنی سوسنگرد که با حمایت تسهیلاتی دو میلیارد تومانی شرکت بازرگانی دولتی ایران و توسط بخش خصوصی در حال ساخت است و 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد،بهره‌برداری خواهد شد.

سیف در خصوص حمایت از کارخانجات آردسازی استان نیز اظهار کرد: برنامه‌ی ما این است گندم‌های تولیدی در استان خوزستان به آرد تبدیل شود و از طریق بازاریابی در تهران و سایر استان‌ها این کارخانجات، محصول خود را با قیمت مناسب و ارزش افزوده به دیگر استان‌ها ارسال کنند.

وی از تأمین و توزیع برنج مورد نیاز مردم خوزستان در ایّام ماه مبارک رمضان خبر داد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اظهار رضایت از تولید نان به روش صنعتی اظهار امیدواری کردکه با گسترش این صنعت در کشور از طریق تولید و مصرف بهینه و کاهش دورریز نان به سمت خودکفایی در بخش گندم حرکت کنیم.

سیف اضافه کرد: ظرفیت‌های خوبی در بخش تولید این نان‌ها ایجاد شده و کارخانجات، نان سنتی را به روش صنعتی و با رعایت اصول بهداشتی تولید می‌کنند و با توجه به نیاز کشور  از ایجاد این گونه طرح‌ها برای اصلاح فرهنگ تولید و مصرف نان حمایت می‌کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز