خبرگزاری کار ایران

حقوق گمرکی واردات کالا از اول خرداد نقدی دریافت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۲۲۵۳۹

گمرک ایران اعلام کرد، از اول خرداد ماه حقوق گمرکی واردات کالا همزمان با اظهار کالا به گمرک و به صورت نقدی دریافت می‌شود.

به گزارش ایلنا از گمرک، این بخشنامه که به گمرکات سراسر کشور ارسال شده با هدف حمایت از تولید داخل و بهبود فضای کسب‌ و کار، پیشگیری از ایجاد اظهارنامه‌های در جریان و بلاتکلیف، جلوگیری از هرگونه سوءاستفاده احتمالی ناشی از معطلی اظهارنامه‌ها در سامانه جامع امور گمرکی و تحقق درآمدهای گمرکی تدوین و ابلاغ شده است.

بر اساس اعلام گمرک، واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی در صورت احراز شرایط مجاز به ارائه ضمانت‌نامه جهت حقوق ورودی اظهاری خواهند بود.

همچنین گمرکات سراسر کشور باید برای حصول اطمینان از اجرای مقررات گمرکی و وصول وجوه متعلقه، کالا از حیث تعرفه، ارزش و سایر مشخصات کالا و مجوزهای لازم و همچنین صحت مندرجات اظهارنامه، مورد ارزیابی و کنترل‌های دقیق قرار گیرد و در صورت وجود هرگونه تفاوت و اختلاف ناشی از اظهار ناصحیح نسبت به مورد طبق قانون امور گمرکی و رعایت کامل مقررات مربوطه اقدام کنند.

مسئولیت حسن اجرای این بخشنامه در هر گمرک به عهده مدیران گمرک بوده و لازم است مراتب به تمام واحدها و گمرکات تابعه ابلاغ و بر روند اجرای آن نظارت کامل و مستمر داشته باشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز