خبرگزاری کار ایران

نشست وزیر نیرو با دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی؛

سازمان جهانی هواشناسی برای راه‌اندازی مرکز پیش‌بینی ریزگردها در ایران مشارکت می‌کند/ بررسی تخصصی میزان تاثیر پروژه‌های باروری ابرها در کشور

asdasd
کد خبر : ۶۲۱۲۵۵

وزیر نیرو که به منظور شرکت در کنفرانس سازمان جهانی هواشناسی (wmo) به سوئیس سفر کرده است، در حاشیه این رویداد بین‌المللی با petteri taalas، دبیرکل سازمان جهانی هواشناسی ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که با حضور جوناس کالمن (Johannes cullmann)، مدیر آب و اقلیم سازمان جهانی هواشناسی و همچنین سرپرست نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مقر اروپایی سازمان ملل در ژنو صورت گرفت مقرر شد سازمان جهانی هواشناسی در بررسی تخصصی برای محاسبه میزان تاثیر «پروژه‌های باروری ابرها» به جمهوری اسلامی ایران خدمات ارائه خواهد نمود.

بر این اساس متخصصان این سازمان در جلسه کارشناسی که بدین منظور با مشارکت وزارت نیرو، سازمان هواشناسی و دانشگاه تهران برگزار می‌شود شرکت نمایند.

همچنین سازمان جهانی هواشناسی مشارکت لازم را در موضوع ریزگردها و راه‌اندازی «مرکز پیش‌بینی ریزگردها» به عمل خواهد آورد.

در این دیدار موضوع استفاده جمهوری اسلامی ایران از سیستم‌های پیشرفته‌تر «پیش‌بینی بارش و شرایط اقلیمی» نیز مورد مذاکره قرار گرفت.

گفتنی است: نشست با آژانس سوئیس برای توسعه و همکاری و نیز کمیسیون اقتصادی اروپای سازمان ملل متحد در حاشیه اجلاس (کنفرانس بین‌المللی سازمان جهانی هواشناسی) برای بررسی همکاری‌های منطقه‌ای بخش دیگری از برنامه‌های اردکانیان در سفر به سوئیس بوده است.

همچنین وزیر نیرو در جلسه وزراء و نمایندگان عالیرتبه کنفرانس بین‌المللی «آینده بهتر با خدمات آبشناسی» wmo که با حضور 215 شرکت کننده از 95 کشور دنیا برگزار شد، سخنرانی کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز