خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد تدوین همکاری‌های اقتصادی ایران - کرواسی

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۹۳۰

وزیر اقتصاد پیشنهاد تدوین یک برنامه مشترک توسعه همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور ایران و کرواسی را مطرح کرد.

به گزارش ایلنا؛ در جریان دیدار معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی کرواسی با وزیر اقتصاد کشورمان، طرفین بر توسعه همکاری های اقتصادی، صنعتی و گردشگری ایران و کرواسی تاکید کردند.

مسعود کرباسیان طی سخنانی در جریان این دیدار که در محل وزارت اقتصاد برگزار شد، با اشاره به حوزه مسئولیت گسترده وزارت متبوع، از آمادگی کامل این وزارتخانه برای انجام هرگونه همکاری در راستای توسعه روابط اقتصادی، صنعتی، بانکی و ... بین ایران و کرواسی خبر داد.

کرباسیان برخی از زمینه های مناسب همکاری بین طرفین را شامل گمرک و جلب و حمایت متقابل از سرمایه گذاری متقابل دو کشور خواند و ابراز امیدواری کرد، توافقنامه های مربوط به آنها بزودی نهایی شود.

وی با بیان اینکه با افتتاح فازهای جدید حوزه نفتی پارس جنوبی امکانات خوبی برای تامین خوراک صنعت پتروشیمی در ایران فراهم شده است، حوزه صنایع پتروشیمی را برای سرمایه گذاران کرواسی و سایر کشورها بسیار جذاب ارزیابی کرد.

وزیر اقتصاد کشورمان حوزه انرژی و صنایع نیروگاهی را یکی دیگر از زمینه های جذاب برای سرمایه گذاری مشترک و توسعه همکاری های طرفین خواند و گفت: همچنین همسایگی و روابط حسنه ایران با ۱۵ کشور، ایران را تبدیل به چهار راه مهمی برای دسترسی به بازار چند صد میلیونی منطقه کرده و این فرصت بسیار مناسبی برای سرمایه گذاری و فروش کالاهای صنعتگران کروات فراهم می آورد.

کرباسیان در ادامه با طرح پیشنهاد تدوین یک برنامه مشترک توسعه همکاری های اقتصادی بین دو کشور، آمادگی خود را به عنوان رییس شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برای بررسی و تصویب توافقات هیات کروات در جریان اجلاس آتی آنها با نمایندگان بخش خصوصی کشورمان در این شورا اعلام کرد.

این گزارش حاکی است، "مارتینا دالیچ" معاون نخست وزیر و وزیر اقتصاد، کارآفرینی و صنایع دستی کرواسی نیز طی سخنانی در جریان این دیدار با تاکید بر علاقه مندی کشور متبوع خود برای توسعه همکاری های دوجانبه و نیز روابط خوب طرفین در سال های اخیر، زمینه های همکاری دو کشور را بسیار متنوع خواند و افزود: کرواسی به عنوان کشور مقصد با سابقه موفق در جذب گردشگر خارجی و نیز از جمله گردشگران ایرانی آمادگی کافی برای توسعه همکاری ها در این زمینه را دارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز