خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در گفت‌وگو با ایلنا:

مالیات بر ارزش افزوده طلا را از کالای سرمایه‌ای به تزئینی تنزل داده است/ مردم هنگام فروش ۴۰ درصد ضرر می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۹۲

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: بحث مالیات بر ارزش افزوده و اجرت سبب شده که دیگر طلا از حالت سرمایه‌گذاری خارج شود چون هنگام فروش تا ۴۰ درصد امکان ضرر وجود دارد برای همین کسی اگر پول داشته باشد به طلا به عنوان کالا نگاه نمی‌کند امروز این فلز فقط در ایران نقش تزئینی دارد.

یعقوب معبودی‌نژاد در خصوص وضعیت بازار طلا و جواهر در استان خراسان رضوی گفت: این استان همواره یکی از توریست پذیرترین شهرها در دهه‌های اخیر بوده و اکنون نیز در اوج پذیرش توریست قرار دارد اما متاسفانه در حال حاضر خرید و فروشی انجام نمی‌شود.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد گفت: مهمترین علت کسادی بازار پایین آمدن قدرت خرید مردم است امروز مشکلات زندگی به قدری زیاد شده که مردم فقط به فکر تامین مایحتاج ضروری هستند و خرید طلا اولویت بسیاری از مردم نیست.

وی ادامه داد: بحث مالیات ارزش افزوده و اجرت سبب شده که دیگر طلا از حالت سرمایه‌گذاری خارج شود چون هنگام فروش تا 40 درصد امکان ضرر وجود دارد برای همین کسی اگر پول داشته باشد به طلا به عنوان کالا نگاه نمی‌کند امروز این فلز فقط در ایران نقش تزئینی دارد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد در خصوص آخرین وضعیت رسیدگی به اعتراضات صنف طلافروشان سراسر کشور درخصوص مالیات ارزش افزوده گفت: مرکز پژوهش‌ها در کمیسیون اقتصادی مجلس به این نتیجه رسیده‌اند که ارزش افزوده از اصل تولید حذف شود که این امر می‌تواند به بازار کمک زیادی کند و همچنان قیمت تمام شده را برای صادرات کاهش دهد.

معبودی‌نژاد گفت: معافیت واردات طلای شمش از مالیات برای کارگاه‌های تولیدکننده ما که نیاز به شمش‌های با کیفیت بالا دارد اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: این کمیسیون تصویب کرده که معاملات ارزش افزوده فقط بر روی اجرت اعمال شود اگر این اتفاقات صورت بگیرد و این مصوبات در صحن علنی نیز به تصویب برسد می‌توان گفت بازار طلا وضعیت بهتری پیدا خواهد کرد.

رئیس اتحادیه طلا، جواهر و نقره مشهد تاکید کرد: با وجود این تغییرات اگر باز هم این نوساناتی که امروز شاهد هستیم وجود داشته باشد هیچ کس نمی‌تواند کار کند. ثبات بازار چیزی است که هم فروشنده به دنبال آن است و هم مشتری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز