خبرگزاری کار ایران

در حاشیه نمایشگاه بیست و سوم نفت انجام شد:

امضای قرارداد پژوهشگاه صنعت نفت با پالایشگاه کرمانشاه برای ایجاد واحدهای هگزان و پنتان

asdasd
کد خبر : ۶۱۹۶۶۲

در حاشیه بیست و سومین نمایشگاه صنعت نفت قرارداد همکاری علمی بین پژوهشگاه صنعت برق و پالایشگاه کرمانشاه به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در این قرارداد که با حضور جعفر توفیقی رئیس پژوهشگاه صنعت نفت و سهراب براندیشه مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه انجام شد، براندیشه اظهار داشت: این پالایشگاه در سطح کشور اولین پالایشگاهی است که اقدام به هگزان می‌کند که در حال حاضر هگزان پلیمر گرید از خارج از کشور وارد می‌شود چنانچه کشور واحدی این محصول را تولید می‌کند به روش اسیدشویی است.

وی با تاکید بر اینکه این روش مخاطرات زیادی به همراه دارد گفت: با امضای این قرارداد روش سبزی برای تولید هگزان در پالایشگاه کرمانشاه پیاده‌سازی می‌شود.

مدیرعامل پالایشگاه کرمانشاه تصریح کرد: این روش سبز یک روش دانش بنیان است که با کمک پژوهشگاه صنعت نفت در پالایشگاه کرمانشاه اجرایی می‌شود.

وی افزود: فاز اول این پروژه تبادل قرارداد است و در گام بعدی اقدام به تولید هگزان با روش سبز خواهد بود.

براندیشه با بیان اینکه در این طرح هگزان بدون بنزن تولید می‌شود، اظهار داشت: در این فرآیند بنزن از ۶ تا ۴.۵ درصد به یک صدم درصد می‌رسد.

وی ظرفیت تولید واحد هگزان این پالایشگاه را ۱۲ هزار تن در سال عنوان کرد و افزود: در کنار راه‌اندازی واحد هگزان اقدام به افزایش ظرفیت تولید پنتان می‌شود.

وی همچنین خاطرنشان کرد: واحد پنتان پالایشگاه کرمانشاه با کمک پژوهشگاه صنعت نفت به تولید ۱۲ هزار تن می‌رسد.

وی میزان سرمایه‌گذاری این دو طرح را ۲۵ میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: این سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی انجام می‌شود و پالایشگاه کرمانشاه نیز به بخش خصوصی واگذار شده است که با امضای این قرارداد می‌توان شاهد ایجاد زمینه‌ای برای توسعه کار و اشتغال در کشور باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز