خبرگزاری کار ایران

مدیر حوزه ریاست و نماینده رئیس پژوهشگاه صنعت نفت در کنوانسیون ها در گفت‌وگو با ایلنا:

مشارکت وزارت نفت در مدیریت مواد شیمیایی تحت کنوانسیونهای بین المللی

کد خبر : ۶۱۶۸۰۸

مدیر حوزه ریاست پژوهشگاه صنعت نفت گفت: پژوهشگاه به عنوان نماینده وزارت نفت، بیشترین تاثیر را در سیاست گذاری‌های مربوط به مدیریت مواد شیمیایی و منع تولید سلاح‌های شیمیایی داشته و در زمینه مدیریت تولید و مصرف مواد شیمیایی تحت مقررات کنوانسیون های بازل، استکهلم، رتردام و میناماتا فعال است .

امیرناصر احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با اشاره به برنامه‌های مشارکت وزارت نفت در کمیسیون تخصصی منع تولید سلاح‌های شیمیایی اظهار داشت: پژوهشگاه صنعت نفت به نمایندگی از وزارت نفت به عنوان مشاور فنی وزارت امور خارجه که مرجع ملی کنوانسیون صلح، آرامش و امنیت ملی است، در کنوانسیون منع تولید سلاح های شیمیایی حضور دارد. این کنوانسیون‌ها دو تیپ کلی دارند یکی بحث منع تولید سلاح‌های شیمیایی و دوم مدیریت مواد شیمیایی از تولید تا مصرف؛ شامل تولید، ترانسپورت، انتقال و ذخیره سازی که آلایندگی محیط زیستی و امنیت مواد شیمیایی را شامل می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر تیم پژوهشگاه صنعت نفت در خصوص پروتکل‌ها و برنامه‌های مدیریت مواد شیمیایی با سازمان محیط زیست و وزارت امور خارجه همکاری دارد.

احمدی با اعلام اینکه پژوهشگاه در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی فعالیت می‌کند، گفت: 31 کشور عضو کمیته تخصصی مواد شیمیایی آلاینده پایدار هستند که از این تعداد 8 کشور آسیایی و پژوهشگاه صنعت نفت به عنوان نماینده منطقه در این کمیته حضور دارد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز