خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی مطرح کرد؛

ضعف در برنامه‌ریزی، ٤٥٠ هزار شاغل در بخش تولید و تکثیر ماهی را بیکار خواهد کرد/«بحران آب» چالش اصلی تکثیرکنندگان ماهی

asdasd
کد خبر : ۶۱۳۴۹۷

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی کشور گفت: ایجاد تنوع با واردات ماهی تیلاپیا، تولید در داخل را متزلزل کرده که این امر درکنار بحران کم‌آبی، اقتصاد تولیدکنندگان را فلج خواهد کرد.

حسن آقازاده (مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری ماهیان گرمابی) در گفت‌وگو با خبرگار اقتصادی ایلنا، در خصوص مشکلات حل نشده بخش تولید در این اتحادیه اظهار کرد: مشکلات بخش ماهیان گرمابی همچنان ادامه دارد و تمهیداتی برای بهبود شرایط تولیدکنندگان اتخاذ نشده است و همچنان با مشکل برنامه‌ریزی مواجه هستیم که باعث بروز اختلال در بازار و صادرات شده است. 

وی افزود: ما در بخش فرآوری ماهی هم مشکلات فراوانی داریم و می‌توان گفت این بخش به‌صورت کامل مغفول مانده است.

آقازاده در رابطه با موضوع آبزی‌پروری خاطرنشان کرد: بحث آبزی‌پروری به خاطر مشکلات آبی کشور بسیار دچار چالش است. از آنجا که طبق اولویت در ابتدا به بخش‌های خانگی و صنعتی و آبرسانی توجه می‌شود و تولید در اولویت دوم قرار دارد، در این موارد دستور به عدم آبگیری داده می‌شود. درحالیکه این کار تولیدکنندگان را به زمین خواهد زد.

وی افزود: ما بیش از ۴۵۰ نفر شاغل در این بخش داریم و بالای یک میلیون تن تولید در تولید ماهی گرمابی بالای و در بخش تولید پروتئین داریم که بخش‌هایی از اقتصاد مقاومتی را شامل می‌شود. 

آقازاده در ادامه تصریح کرد: از تکثیر تا فرآوری ماهی در داخل تولید می‌شود اما ما متولی خوبی نداریم و کوچکترین ضربه در بخش‌های دیگر به بخش تولید منتقل می‌شود. با زمین خوردن بخش تولید ماهیان گرمابی، مردم از پروتئین سالم محروم شده و به جایگزین‌های آن مانند ماهی فقیر و بی‌ارزشی چون تیلاپیا رو خواهند آورد.

مدیرعامل اتحادیه ماهیان گرمابی گفت: با این روند در سال ۹۷ هم مشکلات بخش آبزی‌پروری ادامه خواهد داشت. دولت به‌جای اینکه به دنبال تنوع در ماهیان کشور باشد و موانع و مشکلات این بخش راحل کند، سعی نکند با واردات ماهی تیلاپیا اقتصاد بخش تولید کشور را فلج کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز