خبرگزاری کار ایران

بررسی وضعیت کم آبی استان اصفهان و حوضه آبریز زاینده رود

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۵۴۰

نشست مشترک وزیر نیرو با رییس مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استان اصفهان برای بررسی وضعیت کم‌آبی حوضه زاینده‌رود برگزار شد.

به‌گزارش ایلنا، برای بررسی وضعیت کم‌آبی در حوضه آبریز زاینده‌رود و تأثیرات و برنامه‌های دولت برای سازگاری با کم‌آبی، جلسه مشترکی امروز، 23 اسفندماه با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو، استاندار و نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست، وزیر نیرو آخرین وضعیت منابع و مصارف آب حوضه آبریز زاینده‌رود، تصمیمات و برنامه‌های شورای هماهنگی مدیریت به‌هم‌پیوسته منابع آب حوضه آبریز زاینده‌رود و کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی در مورد این حوضه را تشریح کردند.

اردکانیان به تصمیم کارگروه یاد شده برای مشارکت صنایع در تأمین منابع مالی برنامه‌های اضطراری و نیز میان‌مدت سازگاری با کم‌آبی در حوضه آبریز زاینده‌رود اشاره کرد و افزود: این وزارتخانه با همکاری نمایندگان مجلس شورای اسلامی، نهادها، دستگاه‌های اجرایی ذیربط و با محوریت استاندار اصفهان، مسایل و مشکلات ناشی از کم‌آبی را تعدیل و مدیریت خواهد کرد.

براساس این گزارش، کاهش شدید بارندگی‌ها در حوضه آبریز زاینده‌رود در سال آبی جاری و کمبود منابع آب در این حوضه، چالش‌هایی را برای تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی در این منطقه به‌وجود آورده است و صرفه‌جویی در مصرف آب در این حوضه، لازم و ضروری می‌باشد. وزارت نیرو نیز در تلاش است با اعمال صرفه‌جویی در مصارف آب شرب و صنعت، اختلالی در تأمین آب شرب و ادامه خدمت‌رسانی به هموطنان این منطقه ایجاد نشود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز