خبرگزاری کار ایران

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت:

اعلام آخرین اخبار از روند مذاکرات ۲۲ میدان نفتی و گازی/ اسناد ۳۰ قرارداد EPC در حال تکمیل است

asdasd
کد خبر : ۶۰۴۴۷۱

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان این که در بیش از ۲۲ میدان فعال مذاکرات در حال انجام است اظهار داشت: برای حدود ۳۰ قرارداد EPC در پی تکمیل اسناد هستیم و اولین مناقصه اوایل سال آینده انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا غلامرضا منوچهری در مراسم امضای قرارداد بهبود بازیافت ، افزایش تولید  و بهره برداری از میادین نفتی آبان و پایدار غرب بین شرکت ملی نفت ایران و شرکت‌های زاروپژنفت روسیه و دانا انرژی ایران اظهار داشت: یک و نیم سال قبل MOU برای مطالعات این دو میدان منعقد شده بود و پس از آن مذاکرات پیش رفت و امروز توانستیم با زاروبژنفت روسیه و دانا انرژی از ایران قرار منعقد کنیم.

وی با بیان اینکه مذاکرات طی یکسال و نیم گذشته به صورت فشرده دنبال می شد خاطرنشان کرد: مذاکرات تا ساعت ۲ شب گذشته ادامه داشت و تمام اسناد تهیه شد. ۵۷ مورد و قرارداد اصلی در هفت زمینه باید امضا شود .

وی با بیان اینکه گروه روسی خوب مذاکره کرده و در اجرای کار مسلط هستند یادآور شد: این قرارداد برای دیگر شرکت‌ها نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه ما تاکنون برای ۲۰ میدان نفتی و گازی با شرکت‌های روسی MOU امضا کرده‌ایم اعلام کرد: با یکی از شرکت‌های روسی نیز وارد فاز مذاکره خواهیم شد که امیدواریم استمرار یابد.

وی در ادامه با اشاره به روند انجام مذاکرات در برخی میادین تصریح کرد: خوشبختانه در میدان منصوری مذاکرات به مرحله پایانی رسیده، میدان یاران نهایی شده، آب تیمور مذاکرات پیشرفت داشته اما به دلایلی کند جلو می‌رود، در چنگوله و دهلران پیشرفت داشته‌ایم، میدان سپهر و جفیر به زودی قرارداد منعقد می‌شود و در میادین مارون، بنگستان و کوپال پیشرفت خوب است. در پروژه یادآوران مذاکرات شروع شده و در میدان بلال با مجموعه داخلی قرارداد منعقد می‌شود. برای میدان فروزان مذاکرات تکمیل شده و در مورد میدان فرزاد بی نیز مذاکرات در حال انجام است که امیدواریم نهایی شود .

منوچهری با بیان این که در بیش از ۲۲ میدان فعال مذاکرات در حال انجام است اظهار داشت: برای حدود ۳۰ قرارداد EPC در پی تکمیل اسناد هستیم و اولین مناقصه اوایل سال آینده انجام می‌شود و امیدواریم سال آینده برای صنعت نفت پررونق باشد.

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت با بیان اینکه رقم این قرارداد(پایدار غرب و آبان) ۶۷ میلیون دلار است که ۱۰ درصد آن noncapex (سرمایه غیر مستقیم) دارد افزود: اکنون هر دو میدان در حال تولید هستند و هدف از این قرارداد توسعه و حفظ تولید است که بر این اساس ۶۷ میلیون بشکه به تولید آنها طی مدت ۱۰ سال اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه شرکت دانا انرژی از سوی روس‌ها انتخاب شده ابراز امیدواری کرد که این شرکت ایرانی بتواند سهم خوبی در اجرا داشته باشد.

منوچهری یادآور شد: مستندات برای انتقال تکنولوژی و مشارکت ایرانی‌ها انضباط خوبی دارد و طرف روسی نیز آن را پذیرفته است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز