خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز – بوشهر:

اتصال بندر بوشهر به شبکه ریلی / با مصوبه مجلس مشکل تامین سهم ایران در تامین مالی خارجی حل شد

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۶۴۵

وزیر راه و شهرسازی گفت: با مصوبه اخیر مجلس مشکل آورده 15 درصدی سهم ایران در پروژه‌های تامین مالی خارجی حل شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عباس آخوندی در مراسم امضای قرارداد ساخت راه آهن شیراز – بوشهر با بیان اینکه در راستای سیاست توسعه شبکه ریلی کشور و اتصال بنادر به راه آهن اقداماتی را در حوزه ریلی در دست کار داریم اظهار داشت: خط ریلی از اصفهان به شیراز وجود دارد که این خط می‌تواند از گل‌گهر به سمت بندرعباس و کرمان و چابهار ادامه پیدا کند.

وی با تاکید بر اینکه راه‌آهن شیراز – بوشهر یکی از پروژه‌های مهم ریلی کشورمان است، اظهار داشت: در ابتدای دولت یازدهم در بوشهر طرح توسعه بندر نگین به اجرا رسید از آنجایی که بندر بوشهر در محاصره شهر قرار دارد در سمت دیگر این شهر نسبت به ساخت بندر نگین و توسعه آن اقدام کردیم.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هدف ما این است که بندر بوشهر و نگین به شبکه ریلی متصل شود و با این اقدام در راستای افزایش تردد مسافر و بار با ایمنی بیشتر و همچنین حفظ مسائل محیط زیستی اقدام کردیم.

آخوندی ادامه داد: راه آهن شیراز – بوشهر  با فاینانس چینی‌ها و توسط یک شرکت بخش خصوصی به احداث می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مهمترین مشکل ما در ساخت پروژه‌ها و تامین فاینانس‌  بحث تامین 15 درصد سهم ایران است گفت:  طبق مصوبه مجلس بنا بر این است که 15 درصد سهم ایران از محل صندوق توسعه ملی تامین شود.

آخوندی ادامه داد: با مصوبه اخیر مجلس می‌توانیم سهم ایران در تامین مالی پروژه‌ها را به دست بیاوریم و با سرعت بیشتر پروژه‌ها به اتمام برسند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز