خبرگزاری کار ایران

کشف قاچاق شمش مس از یک کامیون ورودی به کشور

asdasd
کد خبر : ۶۰۰۶۰۸

ماموران گمرک لطف آباد موفق شدند، در یک کامیون ورودی به کشور بیش از دو تن شمش مس کشف کنند.

به گزارش ایلنا و به نقل از گمرک ایران، این محموله قاچاق با هوشیاری ماموران گمرک و پس از رصد اطلاعات و بازرسی محموله کامیون شناسایی و کشف شد. ماموران گمرک پس از رصد اطلاعات و تطبیق آنها با با کامیون، این محموله را بازرسی و در اولین اقدام موفق شدند، مقداری شمش مس از باک کامیون کشف کنند.

در مرحله بعد کامیون را به دستگاه ایکس‌ری هدایت کردند و با شناسایی و علامت گذاری قسمت‌های دیگری از کامیون که به عنوان مکان های جاسازی قاچاق مشخص شدند، مجموعا مقدار ۲۱۶۳ کیلو گرم شمش مس کشف شد. این شمش ها در قاب تودوزی اتاق کابین راننده، محفظه فیلتر هوا و باک دو جداره کامیون به شیوه ماهرانه ای جاسازی شده بود.

راه‌اندازی سامانه های الکترونیکی و تجهیز گمرکات به دستگاه‌های کنترلی پیشرفته، قاچاق در مبادی گمرکی را برای قاچاقچیان سخت کرده است و آنها در هر عملیات برای عبور قاچاق از مرز ایران از شگردهای پیچیده تری استفاده می کنند.

اما این ترفندها همچنان با رصد ماموران گمرک، تیم سمگا و دیگر تجهیزات کنترلی گمرک ایران شناسایی و کشف می شود. این سازمان در سال های اخیر در کشف قاچاق کارنامه موفقی داشته است. گمرک ایران موفق شد در سال ۲۰۱۷ رتبه اول را در مبارزه با مواد مخدر و رتبه دوم دنیا را در مبارزه با قاچاق کالا کسب کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز