خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در هرمزگان:

استفاده از فاضلاب تصفیه شده از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو است/ لزوم همکاری نزدیک با شورای حفاظت منابع آب استان‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۹۹۱۶۷

وزیر نیرو گفت: استفاده از فاضلاب تصفیه شده در بخش صنعت و کشاورزی از برنامه‌های اصلی وزارت نیرو است.

به‌گزارش ایلنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو هم‌زمان با سفر رییس‌جمهوری و هیئت دولت به استان هرمزگان در آیین افتتاح طرح‌های آب و آبفای این استان اظهار کرد: در کل کشور بیش از 6 میلیارد مترمکعب برای شرب و بهداشت تامین می کنیم و 4 میلیارد و 300 میلیون  مترمکعب پساب تولیدی داریم.

وی با بیان اینکه پساب تصفیه شده منبع قابل اطمینانی برای بخش صنعت به طور خاص و بخش کشاورزی خواهد بود، ادامه داد: امروزه در دنیا 20 میلیون هکتار اراضی کشاورزی با پساب آبیاری می‌شود، برنامه ما نیز در وزارت نیرو جذب بخش خصوصی برای تولید و استفاده از پساب است.

وی ادامه داد: کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک واقع شده و در حالی که خشک ترین سال‌ها را تجربه می کنیم،  باید همانند اجدامان برنامه های متنوعی را برای سازگاری با کم آبی داشته باشیم و حداکثر استفاده را از منابع آبی موجود چه در بخش کشاورزی و چه برای شرب داشته باشیم.

اردکانیان تصریح کرد: باید در شیوه مصرف آب در بخش کشاورزی توجه لازم داشته باشیم تا رونق کشاورزی و توسعه پایدار منطقه تضمین شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شرایط کم آبی انتظار داریم مسئولان و دستگاه‌ها به این موضوع توجه داشته باشند.، ادامه داد: یکشنبه گذشته هیئت وزیران کارگروه ملی جهت سازگاری با کم آبی تشکیل داده و بر این اساس باید همکاری نزدیک با شورای حفاظت منابع آب استان‌ها دقیق تر بررسی و مشارکت مسئولین مورد توجه قرارگیرد.

وزیر نیرو با بیان اینکه هرمزگان به عنوان استان مرزی مورد توجه وزارت نیرو است و همه طرح ها و برنامه بخش آب و برق به جد پیگیری می شود، گفت: اساس کار وزارت نیرو در این دوره، مدیریت مصرف و تقاضا برای پشت سر گذاشتن بحران کم آبی و دستیابی به دستاوردهای بزرگ است.

وی ادامه داد: در حال حاضر 5 طرح آب و برق به دستور دکتر روحانی بهره‌برداری و عملیات اجرایی آنها آغاز شده که آبرسانی به 35 روستای جزیره قشم با اعتبار 45 میلیارد تومان جهت بهره‌مندی روستاها از آب پایدار و مطمئن از طرح‌های مهم است.

اردکانیان افزود: تصفیه خانه فاضلاب رودان نیز با هدف ارتقای شاخص‌های بهداشتی زیست محیطی و تامین آب تصفیه شده جهت استفاده فضای سبز و کشت گلخانه ای با اعتبار 30 میلیارد تومان.از طرح‌های مهم دیگر است.  با تکمیل طرح فاضلاب رودان درحالی که متوسط جمعیت تحت پوشش شهری در کل 48 درصد است، در استان هرمزگان 55 درصد می‌شود که بیشتر از متوسط در سطح شهرستان است.

وی ادامه داد: در بخش آب امروز عملیات اجرایی سد گابریک، سد سرنی و اجرای خط انتقال از آب‌شیرین کن غرب به مخازن مرکزی شهر بندرعباس آغاز شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز