خبرگزاری کار ایران

یک رسانه اماراتی نوشت:

بیانیه آمریکا درباره ممنوعیت خرید ارز دیجیتال ونزوئلا شامل حال ایران هم می‌شود

asdasd
کد خبر : ۵۹۸۸۵۶

هیچ سندی دال بر اینکه ایران مدل ونزوئلا را در ایجاد ارز دیجیتال ملی دنبال می‌کند وجود ندارد با این حال در صورت رونمایی ارز دیجیتال ملی از سوی ایران، قواعد آمریکا در مورد ممنوعیت خرید ارز دیجیتال ملی ونزوئلا به دلیل نقض تحریم‌ها شامل حال ایران نیز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، رسانه فناوری اطلاعات «فیوچریسم» که یک رسانه اماراتی است،نوشت: آذری جهرمی وزیر ارتباطات ایران پس از دیداری که با رییس بانک مرکزی این کشور داشت در توییتر خود اعلام کرد ایران برنامه ایجاد یک ارز دیجیتال با استفاده از ظرفیت‌های کشور را دارد.

بر اساس این گزارش کمی بعد بانک مرکزی در بیانیه‌ای اعلام کرد که بانک به دنبال ایجاد ارز دیجیتال ملی نیست.

نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال و فعالیت‌های رقابتی کسب وکارهای هرمی و شبکه‌ای بازار این گونه ارزها را به شدت غیر قابل اعتماد کرده است.

بانک مرکزی ایران همچنین نسبت به هجوم شهروندان ایرانی به سمت بازار ارزهای دیجیتال نیز به دلیل احتمال از دست رفتن سرمایه‌های مردم هشدار داد.

بر اساس این گزارش ایران و ونزوئلا اخیرا هدف تحریم‌های شدید آمریکا قرار گرفته‌اند. دولت هر دو کشور متهم به استفاده از ارزهای دیجیتال برای فرار از تحریم‌های مالی آمریکا شده‌اند.

در حالی که ونزوئلا ارز دیجیتال ملی خود را با نام پترو رونمایی کرده است ایران ، ارتباط میان تحریم‌ها و ارز دیجیتالش را رد کرده است. در عین حال بانک مرکزی ایران بارها ارزهای دیجیتال را با کسب وکارهای هرمی مقایسه کرده و گفته غیر قابل اعتمادند.

به گزارش این رسانه فناوری اطلاعات اماراتی با توجه به اینکه همه این داستان ها تنها از یک توییت یک مقام دولتی آغاز شده هیچ جزییاتی درباره ارز دیجیتال ملی ایران وجود ندارد.

هیچ سندی هم وجود ندارد که نشان دهد ایران مدل ونزوئلا را در پیش بگیرد و مانند این کشور درآمد نفتی را به عنوان پشتوانه این پول در نظر بگیرد.

بر اساس این گزارش وزارت دارایی آمریکا در بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی گفته از خرید ارز دیجیتال ونزوئلا خودداری کنند چرا که این کار نقض تحریم های آمریکا به شمار می رود و خرید این ارز به معنای افزایش اعتبار دولت ونزوئلاست. شکی نیست که این قانون شامل حال ایران نیز می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز