خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم رفسنجان در مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

زیرساخت‌های لازم برای ارائه اطلاعات ارزی به سازمان امور مالیاتی فراهم نیست

asdasd
کد خبر : ۵۹۵۸۹۸

نماینده مردم رفسنجان در مجلس گفت: اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد قطعا در بازار غیررسمی این کار صورت می‌گیرد و هر روز باید با این قبیل طرحها برخورد شود.

احمدانارکی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در پاسخ به این پرسش که آیا بانک مرکزی با اعلام و ارائه اطلاعات خریداران ارز به اداره امور مالیاتی باعث هدایت خرید و فروش ارز به خارج از صرافی‌ها خواهد شد یاخیر؟ اظهار داشت: در صورتی این اقدام قابل اجرا خواهد بود که زیرساختهای آن فراهم شود و شفاف‌سازی لازم نیز در این خصوص صورت گیرد.

وی با بیان اینکه کشف و تحلیل اطلاعات در این زمینه بسیار مهم است، افزود: آمار و داده‌های ارزی تنها در این خصوص راهگشا خواهد بود در غیر این صورت معضلاتی را به دنبال خواهد داشت.

انارکی‌محمدی تصریح کرد: آمارها در صرافی‌ها نشان می‌دهند که اگر زیرساخت‌ها فراهم نباشد قطعا در بازار غیررسمی این کار صورت می‌گیرد و هر روز باید با این قبیل طرح‌ها برخورد شود.

نماینده دوره دهم از حوزه انتخابیه رفسنجان و انار در استان کرمان گفت: اگر ابزارهای لازم فراهم شود و همه دستگاه‌ها برای این موضوع هماهنگ باشند شاهد عرضه قاچاق  و فروش آزاد ارز نخواهیم بود.

انارکی در پاسخ به این پرسش که آیا با این اقدام کنترل بانک مرکزی بر بازار ارز کاهش نمی‌یابد؟نیز گفت: هنوز ساز و کار این اقدام مشخص نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز