خبرگزاری کار ایران

رییس کل گمرک در پاسخ به ایلنا؛

گمرک برنامه‌ای برای ثبت گوشی‌های قاچاق ندارد/ ۱۰ هزار موبایل مسافری با پرداخت گمرکی وارد کشور شد

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۱۴۹

در زمینه گوشی‌های مسافری معافیت مالیاتی ۸۰ دلاری در نظر گرفته شده است و پس از ثبت گوشی مسافری، اطلاعات تجهیز به وزارت صنعت، معدن، تجارت و سپس وزارت ارتباطات ارسال می‌شود.

فرود عسگری، رییس کل سازمان گمرک در پاسخ به خبرنگار ایلنا درباره طرح رجیستری گفت: همانطور که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده است، سازمان گمرک از دستگاه‌های فعال در طرح رجیستری به شمار می‌رود و توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و حتی دیتابیس خود را در اختیار نهادهای ذی‌ربط قرار داده است.

وی افزود: در زمینه گوشی‌های مسافری معافیت مالیاتی ۸۰ دلاری در نظر گرفته شده است و پس از ثبت گوشی مسافری، اطلاعات تجهیز به وزارت صنعت، معدن، تجارت و سپس وزارت ارتباطات ارسال می‌شود.

رییس کل گمرک درباره تطهیر کالای قاچاق با دریافت گمرکی اظهار داشت:  گمرک هیچ برنامه‌ای برای ثبت تلفن‌های همراه قاچاق ندارد.

وی تاکید کرد: تعرفه واردات موبایل ۱۶ درصد است و ترخیص موبایل در صورت اخذ مجوزهای لازم در یک و نیم روز انجام می‌شود. حتی برای برندهای مشمول رجیستری این عملیات در کمتر از ۴ ساعت محقق می‌شود.

فرود عسگری با اشاره به تعداد گوشی‌هایی که به صورت مسافری وارد کشور شده و ثبت شده است، خاطر نشان کرد: از زمان اجرای طرح تا به امروز بیشتر از ۱۰ هزار دستگاه تلفن همراه به صورت مسافری با پرداخت حق گمرکی ثبت شده است.

فرود عسگری تصریح کرد: ۲ میلیون و ۶۶۳ هزار دستگاه تلفن همراه به ارزش ۳۴۲ میلیون و ۸۲۲ هزار دلار وارد کشور شده است که نشان از رشد ۹۸ درصدی واردات رسمی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز