خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد؛

افتتاح طرح‌های ۱۳ گانه مس کرمان توسط رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس

asdasd
کد خبر : ۵۸۹۴۰۹

همزمان با سفر رئیس جمهوری به استان کرمان، 13 پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران در سرچشمه، خاتون آباد و سیرجان با سرمایه ‌ای بالغ بر سه هزار و 520 میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا به نقل از شاتا، در سفر حسن روحانی به کرمان، 13 پروژه معدنی، صنعتی و عمرانی شرکت مس در استان کرمان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

پروژه کوره فلاش (تغییر تکنولوژی ذوب مجتمع سرچشمه از فرآیند ریورب به فلش) به ظرفیت 282 هزار تن مس آندی در سال به همراه چرخ ریخته گری و کوره های آند با 182 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 246 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع 974 میلیارد ریال راه اندازی شد‌.

کارخانه پالایشگاه خاتون آباد به ظرفیت سالانه 200 هزار تن مس کاتدی با 143 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 64 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است. فاز اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی 500 مگاواتی سیرجان با 285 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 70 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع یک هزار و 210 میلیارد تومان نیز به بهره برداری رسید.

ساخت و نصب سیستم جدید انتقال گاز خروجی کوره های کنورتر سرچشمه ، ساخت و نصب این سیستم 19 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 154 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموعا 230 میلیارد تومان صورت گرفته است. افتتاح رسمی باند دوم محور سرچشمه - شهربابک ( برای احداث باند دوم این مسیر به طول 80 کیلومتر در مجموع 80 میلیارد تومان هزینه شده است.  

پیش از این باند دوم جاده رفسنجان به سرچشمه به طول 65 کیلومتر و باهزینه 136 میلیارد تومان توسط شرکت مس راه‌اندازی شده بود پروژه احداث انبار کنسانتره جدید خاتون آباد به ظرفیت 60 هزار تن کنسانتره مس و پروژه احداث کارخانه آبگیری و بشکه پرکنی مولیبدن به ظرفیت خشک کنی 2700 تن کنسانتره مولیبدن نیز پروژه دیگری بود که افتتاح شد.  

پروژه نصب و راه اندازی ماشین کاتدشویی پالایشگاه سرچشمه (CSM) برای اجرای این پروژه در مجموع 100 میلیارد تومان هزینه شده است. پروژه ارتقای و افزایش ظرفیت پذیرش و انبارش آهک پخته به میزان هزار و 250 تن با هزینه 11 میلیارد تومان و کارخانه مواد ناریه سرچشمه به ظرفیت تولید 12 هزار تن با هزینه 12 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

توسعه کارخانه اسید سرچشمه از 100 هزار تن به 300 هزار تن دیگر پروژه ای بود که این پروژه با سه میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و 58 میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع 70 میلیارد تومان مراحل نهایی خود را طی می ‌کند. احداث پست 132/400 میمند - شهربابک، در این پروژه که 15 میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و پنج میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و در مجموع 70 میلیارد تومان هزینه صورت گرفته است.

پروژه احداث پست‌ های 9 گانه تغذیه کننده فلش، کارخانجات اسید و اکسیژن و مولیبدن همراه با مرکز توزیع .برای اجرای این پروژه در مجموع 48 میلیارد تومان هزینه شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز