خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با ایلنا:

تهاتر بدهی پیمانکاران تا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق تصویب شده است/ انباشت بدهی‌های دولت دلیل خودداری پیمانکاران از ورود به پروژ‌ه‌های عمرانی

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۲۸۸

رییس کمیسیون عمران از تصویب تهاتر طلب پیمانکاران از دولت با بدهی آنها به بانک‌ها تا سقف 110 هزار میلیارد تومان در کمیسیون تلفیق خبر داد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی با اشاره به حجم پروژه‌های نیمه تمام عمرانی گفت: در حال حاضر 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه کاره عمرانی در کشورمان وجود دارد.    

وی تاکید کرد: دولت را مکلف کرده‌ایم که پروژه‌ها را به بخش خصوصی واگذار کند اما دولت در این بخش کوتاهی می‌کند و این کارها انجام نمی‌شوند.

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه با این رویکرد دولت، پیمانکاران در پروژه‌های عمرانی مشارکت نمی‌کنند، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که باعث شده پیمانکاران از ورود به پروژه‌های عمرانی خودداری کنند، انباشت بدهی‌های دولت است.

رضایی افزود: در حال حاضر وزارت راه وشهرسازی 15 هزار میلیارد تومان به پیمانکاران بدهکار است.

وی با اشاره به فراهم آمدن امکان تهاتر بدهی پیمانکاران گفت: تهاتر طلب پیمانکاران با بدهی آنها به بانک‌ها تا سقف 110 هزار میلیارد تومان در بودجه سال آینده در کمیسیون تلفیق تصویب شد  و مجلس به دولت اجازه می‌دهد تا 110 هزار میلیارد تومان بدهی پیمانکاران به بانک‌ها را با طلب آنها به دولت تهاتر کند.   

رییس کمیسیون عمران با بیان اینکه این موضوع در کمیسیون تلفیق نهایی شده است و امیدواریم در صحن علنی مجلس هم رای بیاورد، ادامه داد: هم دولت و هم مجلس با این پیشنهاد موافق هستند.

رضایی گفت: تمام بانک‌ها مکلف به اجرای این طرح هستند و البته اولویت بندی پیمانکاران برای تهاتر بدهی را وزارت راه و شهرسازی تعیین می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز