خبرگزاری کار ایران

رییس بیمه کل ایران :

اساسنامه حاکمیت شرکتی بیمه‌ها هفته آینده ابلاغ می شود

asdasd
کد خبر : ۵۸۷۴۳۲

رییس بیمه کل ایران گفت: از هفته آینده اساسنامه حاکیت شرکتی بیمه ها ابلاغ می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا ؛ عبدالناصر همتی در مراسم پنجاه سالگی بازار سرمایه ایران با بیان اینکه امروز روز جشن است و باید از موفقیت های بازار مالی حرف زد اما نمی توان مسائل اصلی آن را مطرح نکرد، اظهار داشت: بیمه به عنوان یکی از سه ضلع بازار مالی نقش می‌تواند داشته باشد ولی نتوانسته جایگاهش را پیدا کند.

وی با بیان اینکه توسعه مالی باید ارتباط جدی با بخش حقیقی داشته باشد، گفت: در کشور مان بیشتر بخش های حقوقی متاثر از بازار مالی بوده اند و بازار مالی ما با خروج از بازار پول باید می‌توانست نقش مهمی داشته باشد .

همتی ادامه داد: بازار بیمه از چند جهت اهمیت دارد چرا که بیمه قرارداد شرطی حائل بین بازار سرمایه و بیمه است و عقد بیمه با توجه به آنچه در دنیا رایج است به ما این را دیکته می‌کند که توجه جدی به رابطه بیمه  و بازار سرمایه داشته باشیم و موانع توسعه را برداریم.

رییس بیمه کل ایران ادامه داد: یکی از موارد مهمی که لینک خوبی محسوب می شود، بحث بیمه های عمر است. دلیل عدم توسعه آن شرایط اقتصادی کشور بازده داشتن سرمایه های کشور در دارایی های غیر مولد است. این سبب عدم پیشرفت بیمه عمر خواهد بود و با گرایش دولت و برنامه ششم در بحث بیمه عمر و روند دو الی سه سال گذشته امیدواریم ارتباط خوبی با بازار سرمایه از این نظر داشته باشیم.

همتی با بیان اینکه در مورد بیمه حوادث طبیعی اوراق بهادار متصل به بیمه از این راه پیشرفت داشته است، گفت: صندوق بیمه حوادث طبیعی توسعه گر است، این صندوق زمینه ای خواهد شد تا ریسک حوادث طبیعی کم شود.

وی اظهار داشت: به طور جدی حاکمیت شرکتی را دنبال می‌کنیم و اساسنامه آن تدوین شده و  منتظر  تایید بورس هستیم  و ظرف هفته آینده اساسنامه همه شرکت های بیمه ابلاغ می‌کنیم.

رییس بیمه کل ایران گفت: در مجموع با توجه به اینکه میزان سرمایه گذاری در بورس رقمی حدود ۲۰ درصد است و سرمایه گذاری شرکت های بیمه هم در فعالیت های با بازده کوتاه مدت است امیدواریم این رقم در بازار بورس بیشتر شود و یکی از راه ها توسعه بیمه های عمر است. از این طریق به تنظیم و تقویت آن می‌پردازیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز