خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک:

ایجاد سازمان ملی توسعه ارتقاء کیفیت عمران منتظر اعلام نظر وزیر است

asdasd
کد خبر : ۵۸۴۸۲۴

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه اساسنامه و پیشنهاد تاسیس سازمان ملی توسعه و ارتقای کیفیت عمران کشور به وزارت راه و شهرسازی ارسال شده است گفت: برای تاسیس این سازمان منتظر اعلام نظر وزیر راه هستیم و با موافقت آقای آخوندی اساسنامه سازمان به هیات دولت می‌رود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سیدرضا حسینی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه پیشنهاد تاسیس سازمان ملی توسعه و ارتقای کیفیت عمران کشور را به وزارت راه و شهرسازی داده‌ایم اظهار داشت: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی قرار بر این است که آقای آخوندی در هفته جاری نسبت به تاسیس این سازمان اعلام نظر کند.

وی تاکید کرد: با ایجاد این سازمان، نهاد حاکمیتی برای نظارت بر کیفیت پروژه‌های عمرانی در کشور ایجاد می‌شود و معتقد هستیم که این نهاد باید زیر مجموعه سازمان برنامه بودجه باشد چرا که وزارت راه و شهرسازی تنها یکی از مشتریان نهادها خواهد بود و آزمایشگاه فنی و مکانیز خاک این توانمندی را دارد که برسایر پروژه‌های عمرانی مانند پروژه‌های وزارت نیرو هم ورود کند.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه امروز مطالبه عمومی این است که چه نهادی متولی کنترل کیفیت پروژه‌های عمرانی وساخت‌وسازها است اظهار داشت: پس از زلزله کرمانشاه شاهد این بودیم که یکی از مطالبات مردم این است که متولی کنترل در کشور چه کسی است و امروز چه نهادی باید در برابر کیفیت ساخت و ساز ها پاسخگو باشد.

حسینی تاکید کرد: امروز دیوان محاسبات به تمام مسایل و موضوعات ورود می‌کند اما چرا وارد موضوع کنترل کیفیت پروژه‌ها نمی‌شود و اساسا تضمین کیفیت پروژه‌های عمرانی در حال حاضر برعهده کدام نهاد است.

وی ادامه داد:‌ با ایجاد سازمان ملی توسعه و ارتقاء کیفیت عمران کشور که می تواند نقش حاکمیتی در کنترل و نظارت پروژه‌ها داشته باشد می‌توان به این مطالبات عمومی و پرسش‌ها پاسخ مناسب داد.

مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با بیان اینکه اساسنامه تاسیس سازمان ملی توسعه و ارتقاء کیفیت عمران کشور به وزارت راه و شهرسازی برای اعلام نظر وزیر در این باره ارسال شده است گفت: در حال حاضر آقای آخوندی موافقت ضمنی خود را با این اساسنامه اعلام کرده اما پس از اعلام نهایی نظر وزیر درباره ایجاد این سازمان، اساسنامه به هیات دولت ارسال و در نهایت پس از تصویب این  اساسنامه در هیات دولت ، پیشنهاد ما در غالب لایحه به مجلس تقدیم می‌شود.

وی افزود: در غیر این صورت نمایندگان مجلس این اختیار را دارند که این اساسنامه را در غالب طرح در مجلس مطرح کنند.

حسینی با بیان اینکه در گذشته هم آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک زیر مجموعه سازمان برنامه و بودجه بوده است گفت: اگر آزمایشگاه در غالب سازمان به برنامه و بودجه برگردد میزان پروژه‌های آن افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر آزمایشگاه درآمد هزینه‌ای اداره می‌شود و تمام اعتباراتی که از قبل پروژه‌ها به دست می‌آید صرف هزینه های جاری آزمایشگاه می شود.

وی درباره موضوع خصوصی سازی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار داشت: پیش از این خصوصی سازی آزمایشگاه مطرح شد اما 176 نماینده مجلس مخالفت خود را با خصوصی سازی آزمایشگاه اعلام کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز