خبرگزاری کار ایران

کار‌شناس اقتصاد انرژی در گفت‌و‌گو با ایلنا مطرح کرد:

سیاست نفتی آمریکا برای نجات دلار/ دوران نفت به زودی به پایان می‌رسد

asdasd
کد خبر : ۵۷۷۶۴۰

یک کار‌شناس بین المللی نفت گفت: آمریکا با بدهی‌های وسیعی مواجه است به همین دلیل سیاست جدید اتخاذ کرده و برای نجات دلار از فرصت افزایش تولید نفت و گاز شیل در آمریکا و صادرات آن استفاده می‌کند.

محمود خاقانی کار‌شناس بین‌المللی نفت در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره وضعیت بازار نفت سال 2018 اظهار داشت: در حال حاضر آنچه تولیدکنندگان و مصرف کنندگان نفت باید مدنظر قرار دهند این است که آمریکا در پی سردمداری بازار نفت است و با توجه به اقتصاد رو به ورشکستگی به دنبال ایجاد پشتوانه برای حفظ ارزش دلار است.

وی در ادامه با اشاره به بودجه ۹۷ و تنظیم آن بر اساس وابستگی به نفت تصریح کرد: اقتصاد وابسته به نفت در دولت نهم شروع و در دولت دهم بیشتر شد و اکنون دولت یازدهم و دوازدهم در آن گیر کرده است. در حالی که باید دانست دوران نفت به سر آمده یعنی در بازار عمده مصرف کسی دلواپس این که عرضه نفت در بازارها به مخاطره می‌افتد، نیست. اصلا ترکیب بازار عوض شده، تکنولوژی پیشرفت کرده و مسائل زیست محیطی و گرم شدن زمین دنیا را به سمت عدم استفاده از انرژی فسیلی سوق می‌دهد به همین دلیل زمانی در اروپا تصمیم گرفته شده اتومبیل‌های با سوخت فسیلی به مرور محدود شوند. در این بین می‌بینیم که کمپانی‌های تولید کننده برای ورود به بازارهایی مثل ایران در رقابت هستند.

خاقانی تاکید کرد: دوران نفت به زودی به پایان می‌رسد و وارد دوران جدید می‌شویم اما ما همچنان می‌خواهیم وابسته به اقتصاد نفتی باشیم.

وی ادامه داد: اکنون آمریکا با بدهی‌های وسیعی مواجه است به همین دلیل سیاست جدید اتخاذ کرد و برای نجات دلار از فرصت افزایش تولید نفت و گاز شیل در آمریکا و صادرات آن استفاده می‌کند و در رقص شمشیر با پادشاه عربستان به دنبال پشتوانه نفتی برای حفظ ارزش دلار است.

این کار‌شناس بین المللی خاطرنشان کرد: ترامپ در ۲۹ ژوئن ۲۰۱۷ در خصوص سیاست خارجی اعلام کرد که آمریکا باید باید بر بازار نفت تسلط داشته باشد، اشتباه ما نیز در بودجه ۹۷ همین است که به نفت و دلار و همچنین به سیاست خارجی امریکا وابسته هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز