خبرگزاری کار ایران

سامانه پایش ماهواره ای زمین، طرح برتر ملی در مدیریت جهادی شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۲۴۱

سامانه پایش ماهواره ای سازمان فضایی ایران در جشنواره ملی و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی به مرحله پایانی راه پیدا کرد و به عنوان کی از ۱۰ طرح و ایده برتر مدیریت جهادی در سطح ملی انتخاب شد.

به گزارش ایلنا، سامانه پایش ماهواره ای سازمان فضایی ایران در جشنواره ملی و همایش فرهنگ و مدیریت جهادی به مرحله پایانی این جشنواره راه پیدا کرد. این سامانه از میان ۲۸۰ طرح ارسالی به جشنواره ملی فرهنگ و مدیریت جهادی به عنوان طرح منتخب وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پس از داوری به عنوان یکی از ۱۰ طرح و ایده برتر مدیریت جهادی در سطح ملی انتخاب شد.

سامانه پایش ماهواره ای زمین با دارا بودن تمامی شاخص های مدیریت جهادی توسط کارشناسان سازمان فضایی ایران و دانش بومی طراحی و راه اندازی شد که به صورت ۲۴ ساعته و بصورت رایگان به ارائه خدمت می پردازد.

 هدف از پایش ماهواره ای زمین در حوزه فناوری سنجش از دور، استفاده موثر از داده‌های ماهواره‌ای به منظور شناسایی و تولید پارامترهای مرتبط با پدیده های دینامیک سطح زمین و در اختیار گذاردن آن برای مجریان و مسئولین مرتبط، می باشد.

با توجه به مجموعه امکانات موجود در سازمان فضایی ایران، با استفاده از اخذ مستقیم تصاویر ماهواره ای TERRA/MODIS ،AQUA/MODIS ،NOAA ،FY2E و دانلود تصاویر ماهواره ای سری LANDSAT و سری SENTINEL به طور منظم، برخی پدیده ها در حوزه هواکره، آب کره، خاک کره، گیاه کره و انسان کره مورد پایش و در اختیار کاربران قرار می گیرد.

سامانه پایش ماهواره ای زمین در سازمان فضایی ایران از آذرماه سال ۹۵ با ارائه یک سرویس به بهره برداری رسید. پس از ارتقا و به روزرسانی این سامانه هم اکنون سرویس های قابل ارائه در این سامان به بیش از ۲۰ سرویس کاربردی و خدماتی رسیده است. این سامانه به صورت ۲۴ ساعته و به صورت رایگان خدمت رسانی می کند که توسط متخصصین و کارشناسان سازمان فضایی ایران راه اندازی شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز