خبرگزاری کار ایران

نامه نماینده مردم بهشهر به رهبر انقلاب در خصوص واردات بی‌رویه برنج

asdasd
کد خبر : ۵۶۴۰۴۱

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی به رهبر انقلاب نامه نوشت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی محمد شاعری نماینده مردم بهشهر و سخنگوی کمیسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در رابطه با واردات بی رویه برنج به کشور و معضلات ایجاد شده واکنش نشان داد و این موضوع را تحت عنوان نامه ای به محضر مقام معظم رهبری رساند.

متن نامه به شرح زیر است:

محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله العالی)

سلام علیکم؛

احتراماً به استحضار می رساند براساس مصرف سرانه برنج (۳۸ کیلوگرم برای هر ایرانی) نیاز سالانه کشور حدود سه میلیون تن برآورد میگردد.

در سال جاری حدود دومیلیون و سیصد هزار تن برنج در داخل کشور تولید شده است و از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک میلیون تن برنج وارد کشور شده است که با احتساب تولید داخل و واردات انجام شده در حال حاضر بیش از سه میلیون و سیصد هزار تن برنج در بازار داخلی کشور وجود دارد. علی‌رغم آنکه موجود در کشور برای مصرف یک سال آینده مردم کافی می‌باشد، متأسفانه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بخشنامه رسمی و با اعلام از رسانه ملی واردات برنج را به داخل کشور به یک‌باره از ابتدای آذرماه سال‌جاری آزاد اعلام نموده است.

این تصمیم ناگهانی دولت موجب شوک قیمتی در بازار داخلی شده و کمر کشاورزان را شکسته و موجب ورشکستگی کشاورزان عزیز و زحمتکش این مرز و بوم شده است.

بعد از اعلام آزادی واردات برنج به داخل کشور، پیگیری‌های متعدد از سوی کمیسیون کشاورزی مجلس برای متوقف نمودن این تصمیم به‌عمل آمد اما متأسفانه تاکنون هیچگونه تأثیری بر تصمیم دولت‌مردان نداشته است. لذا از محضر مبارک حضرت عالی استدعا داریم در صورت صلاح‌دید دستور فرمایید جهت حمایت از تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی و نجات کشاورزان عزیز، واردات غیرضروری برنج تا اطلاع ثانوی ممنوع و در صورت نیاز صرفاً در حد ضرورت و با تعرفه مناسب و کنترل لازم و با تشخیص وزارت جهاد کشاورزی تصمیم مقتضی اتخاذ شود.

علی محمد شاعری

نماینده مردم شرق مازندران و سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی

نامه نماینده مردم بهشهر به رهبر انقلاب در خصوص واردات بی‌رویه برنج

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز