خبرگزاری کار ایران

نائب رییس اتاق ایران عنوان کرد:

باید موبایل و تبلت را از مالیات معاف کنیم/ الکترونیکی کردن دولت برای مبارزه با فساد

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۸۴۷

پدرام سلطانی گفت: امروز تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند وارد بازار تولید و توسعه کشور شده‌اند. ما باید تلاش کنیم تعرفه واردات آنها را به حداقل و حتی صفر برسانیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پدرام سلطانی،  نائب رییس اتاق بازرگانی ایران در جلسه صبحانه کاری با حضور محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از مهمترین مسائل این است که وزارت ارتباطات برنامه‌های خود برای ارتقای جایگاه ایران در حوزه فناوری اطلاعات را اعلام کند.

سلطانی با اشاره به مشکلات استارت آپ‌ها در ایران گفت:  مهمترین عامل کندی رشد استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین، دولت و برخی وزارتخانه ها هستند. در حال حاضر وزارت ارتباطات می‌تواند موثرترین اقدام ها را در مبارزه با فساد در کشور داشته باشد. بدین منظور  باید الکترونیکی کردن دولت و  کاهش ارتباط فیزیکی متصدیان و کارمندان با ارباب رجوع در اولویت‌ها قرار بگیرد و سریعتر انجام شود.

نائب رییس اتاق ایران با بیان این که آموزش و پروش در زمینه آموزش‌های دیجیتال عقب است، گفت:  تقویت مبانی درسی دانش آموزان به منظور  استفاده سالم و مفید از فضای دیجیتال یک ضرورت است که باید به صورت جدی دنبال شود و افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر موضوع کاهش تعرفه واردات موبایل و تبلت خاطر نشان کرد: امروز تبلت‌ها و موبایل‌های هوشمند وارد بازار تولید و توسعه کشور شده‌اند. ما باید تلاش کنیم تعرفه واردات آنها را به حداقل و حتی صفر برسانیم و  تا جایی که می‌شود این محصولات را از مالیات بر ارزش افزوده معاف کنیم.

نائب رییس اتاق ایران درباره ضریب نفوذ موبایل در ایران گفت:  بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، باید درصد نفوذ تلفن‌های هوشمند تا پایان دولت دوازدهم به 90 درصد برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز