خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان:

در پروژه بندر شهید بهشتی به قرارگاه خاتم الانبیا هیچ بدهی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۶۳۷۵۲

مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: طلب قرارگاه خاتم الانبیا در فاز یک بندر شهید بهشتی تسویه شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، بهروز آقایی در حاشیه بازدید خبرنگاران از طرح توسعه بندر شهید بهشتی و زیرساخت‌های سواحل مکران با اشاره به افتتاح فاز اول بندر شهید بهشتی در هفته آ‌ینده با حضور برخی از مقامات اظهار داشت:‌ در طرح توسعه بندر شهید بهشتی 5 فاز تعریف شده است که با اجرای این 5 فاز ظرفیت این بندر به 85 میلیون تن می‌رسد.

وی با اشاره به استقرار گمرک و تجهیزات گمرکی در بندر شهید بهشتی اظهار داشت: تمام روند ورود و خروج کالا در بندر شهید بهشتی و استان سیستان و بلوچستان از طریق گمرک ایران کنترل می‌شود و هیچ کالایی نیست که بدون نظارت گمرک از کشور خارج شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تجهیزات گمرکی در مبادی خروجی بندر شهید بهشتی فعال هستند، گفت:‌ فاز یک بندر شهید بهشتی با تمام تجهیزات به افتتاح می‌رسد.

آقایی درباره ورود و خروج کالا از طریق لنج‌ها توسط بومیان این منطقه گفت: طول سواحل استان سیستان بلوچستان 541 کیلومتر است و در این وسعت 6 موج شکن برای دسترسی شناورهای سنتی به دریا ایجاد شده است.

وی افزود: یکی از راه‌های افزایش جمعیت در نقاطی که تراکم جمعیت به صفر رسیده است همین ایجاد موج شکن‌ها است که می‌تواند محل درآمد لنج داران محسوب شود.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه تعرفه‌های دریایی در همه بنادر کشور یکسان است، گفت: تعرفه‌ها از طریق سازمان بنادر به روز می‌شود و قابلیت تعدیل و تقلیل تعرفه‌ها وجود دارد.

آقایی با اشاره به ورود قرارگاه خاتم الانبیا به فاز یک بندر شهید بهشتی در چابهار اظهار داشت: در حال حاضر هیچ بدهی به قرارگاه خاتم الانبیا نداریم و شاید در قسمت‌هایی به دلیل طولانی بودن قرارداد بین سازمان بنادر و قرارگاه، اسناد مالی در گردش وجود دارد اما هیچ صورت وضعیتی که پرداخت نکرده باشیم نیست. تمام پرداخت‌ها به قرارگاه نقدی است و از اسناد خزانه استفاده نمی‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز