خبرگزاری کار ایران

مدیر کل ارتباطات کرمانشاه در گفت‌و‌گو با ایلنا:

شهرهای استان کرمانشاه مشکل ارتباطی ندارند/ فقدان ارتباطات مناسب در برخی روستاها/ استقرار بالن اینترنت در سر پل ذهاب برای ارائه وای فای رایگان

asdasd
کد خبر : ۵۵۸۸۵۸

شهریار بهنیا گفت: در شهرهای استان کرمانشاه حتی شهرهای زلزله‌زده از جمله سر پل ذهاب، اسلام آباد، گیلان غرب، ازگله، قصر شیرین و سایر شهرها و بسیاری از روستاها هیچ مشکل ارتباطی وجود ندارد.

شهریار بهنیا، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت ارتباطی کرمانشاه گفت: با توجه به تلاش‌های شبانه روزی صورت گرفته‌ در حوزه ارتباطات استان کرمانشاه، تجهیزات زیادی از جمله سایت‌های سیار موبایل و مولدهای برق از سوی اپراتورها از تهران و شهر‌های اطراف جمع آوری و وارد استان شده  که بسیاری از این تجهیزات وارد مدار شده است. هم اکنون در  تلاش هستیم تا تمامی تجهیزات را به منظور افزایش ظرفیت، کیفیت و پایداری در شبکه مستقر کنیم.

بهنیا ادامه داد: در حال حاضر، تمامی سایت‌های ارتباطی که دچار مشکل برق و کمبود باتری بودند، با استفاده از ژنراتورهای برق با تمام ظرفیت در مدار هستند. یکی از مهم‌ترین کارهای انجام شده، ارتقا ظرفیت تا 4 برابر در برخی شهرهای زلزله‌زده کرمانشاه است.

مدیر کل ارتباطات کرمانشاه تاکید کرد: در شهرهای استان کرمانشاه حتی شهرهای زلزله‌زده از جمله سر پل ذهاب، اسلام آباد، گیلان غرب، ازگله، قصر شیرین و سایر شهرها هیچ مشکل ارتباطی وجود ندارد اما مشکلات ارتباطی در برخی از روستاهای زلزله‌زده وجود دارد که در تلاش هستیم تا مشکلات ارتباطی روستاهای قابل دسترسی با استفاده از سایت‌های سیار، بازسازی و با استفاده از ژنراتورهای برق دیزلی در سریع‌ترین زمان ممکن حل شود.

وی ادامه داد: برای برقراری دوباره ارتباطات در سایت‌های روستایی از مولدهای برق دیزلی و حتی باتری‌های شارژ شده استفاده شده است. فرآیند برقراری ارتباط دوباره سایت‌های ارتباطی به دلیل قطعی برق و قرار گرفتن بسیاری از سایت‌های ارتباطی در بالای کوه‌ها بسیار سنگین بوده که با توجه به تلاش‌های انجام شده، مشکل ارتباطی بسیاری از روستاها مرتفع شده است و برای سایر روستاها که دچار فقدان ارتباطات هستند، منتظر وصل شدن برق و باز شدن راه‌های دسترسی هستیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با بیان این که بالن اینترنت به سر پل ذهاب منتقل شده است، گفت: بالن اینترنت به منطقه سر پل ذهاب به منظور ارائه وای فای پرسرعت منتقل شده است. میزان و کیفیت ارائه امکانات توسط این دستگاه تجهیزاتی که برای ایام اربعین حسینی نیز خدمات خوبی ارائه داد، به محل و امکانات فنی بستگی دارد.

وی افزود:  با توجه به اهمیت پرواز بالگردهای امدادی در منطقه سر پل ذهاب، یکی از موضوعات مهم درباره بالن اینترنت، عدم ایجاد مشکل برای پروازهای منطقه است و در حال رایزنی برای رفع این مشکل هستیم تا بالن را در محلی بدون ایجاد مشکل برای پروازها و با بیشترین ضریب دسترسی مردم مستقر کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز