خبرگزاری کار ایران

مجری طرح ترسیب کربن مطرح کرد؛

سرمایه مالی محرک جامعه روستایی به سوی کاهش فقر/ فرصت برابر در صندوق های روستایی

asdasd
کد خبر : ۵۵۵۲۸۷

سید حسین موسوی نیا گفت: دسترسی افراد به منابع یکسان نیست و برخی پول بیشتری دارند اما در صندوق های ما فرصت برابر فراهم می شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا از یزد؛ در مراسم بازدید از پروژه ترسیب کربن در استان یزد سید حسین موسوی نیا مجری طرح ترسیب کربن اظهار کرد: به جز منطقه ابرکوه منطقه خاتم هم انتخاب شده بود ما نزدیک به 750 جلسه بازدید برای روستاهای بخش بهمن برگزار کردیم تا بتوانیم رهبران محلی را شناسایی و طرح را جلو ببریم.

وی افزود: برخی روستاها کم جمعیت بودند و قدرت مانور زیادی نداشتند اما از حدود 4هزار ساکن در این روستاها، 1700 نفر عضو صندوق ها شدند. کارهایی مانند طرح ترسیب زیر مجموعه اجتماعی دارند و با مردم سرکار داریم  و این امر کار را سخت تر می کند.

موسوی نیا در ادامه تصریح کرد: ما به دنبال پنج سرمایه هستیم که این پنج سرمایه به سرمایه های طبیعی ، انسانی ، فیزیکی ، اجتماعی و مالی تقسیم می شود و ما در بخش اجتماعی و مالی دچار مشکل هستیم. ما به دنبال ایجاد سرمایه اجتماعی و مالی هستیم و سرمایه مالی به عنوان یک محرک می تواند اجتماع را به حرکت در بیاورد.

وی در خصوص صندوق های محلی خاطرنشان کرد: دید ما به صندوق ها نباید تنها جنبه مالی داشته باشد، دسترسی افراد به منابع یکسان نیست و برخی پول بیشتری دارند اما در صندوق های ما فرصت برابر فراهم می شود.

مجری طرح ترسیب کربن دررابطه تفاوت این دستگاه کارهای دیگر بیان کرد: تفاوت این طرح این است که از صفر تا 100 کار را پیگیری می کنیم تا به نتیجه برسد و بعد از آن فرد به صورت خود جوش به کار ادامه می دهد غیر مهاجرت از روستاهای یزد هم وجود دارد و این طرح می تواند سیر مهاجرت را کاهش دهد.

وی افزود: امکانات شهرهای بزرگ باعث مهاجرت از روستاها شده اما ما برای این طرح ها نیاز به هماهنگ کردن دستگاه ها داریم. این هماهنگی دستگاه های دولتی از جمع کردن مردم به دور هم سخت تر است وبه همین دلیل ما به دنبال ذینفعان محلی و منطقه ای برای اجرای طرح تسریب بودیم البته در این بین بهزیستی، وزارت کار  و وزارت راه همکاری خوبی با ما داشتند. ما در منطقه مشکل طوفان شن راداریم به همین دلیل در منطقه 160 هکتار را احیا و نهال کاری کرده ایم تا به طرح ترسیب کربن و کاهش طوفان شن کمک کنیم.

موسوی نیا در رابطه با وام های صندوق های محلی اذعان داشت: 80 درصد وام های پرداخت شده باید صرف کشاورزی و اشتغال شود و تنها 20 درصد برای تهیه امکانات شخصی اختصاص داده می شود. 52 درصد جمعیت صندوق ها را خانم ها تشکیل می دهد و برای انتخابات صندوق ها حق رای و حق عضویت دارند.

مجری طرح ترسیب کربن در پایان گفت: یازده صندوق در این روستاها وجود دارد که جمعیت عضو در این صندوق ها از 80 عضو تا 450 عضو متغییر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز