خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

بهره‌برداری از ۲۶۲ هزار کیلومتر خط ‌آهن و انواع راه

asdasd
کد خبر : ۵۵۰۵۵۴

خادمی مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه گفت: حدود ۴۰ هزار کیلومتر طرح جدید در قالب موافقت‌نامه در حال اجرا است که از این رقم حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و ۱۳ هزار و ۹۶۹ کیلومتر در دست‌ساخت و ۱۱ هزار کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

به گزارش ایلنا، خیرالله خادمی در دومین نشست بررسی عملکرد پروژه‌های اقتصاد مقاومتی با محور توسعه شبکه ریلی که با حضور نوبخت معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل اظهار داشت: در حال حاضر ۲۶۱ هزار و ۸۰۵ کیلومتر خط‌آهن، انواع راه و آزادراه و راه روستایی و راه اصلی در شبکه موجود است.

وی افزود: با در نظر گرفتن توسعه شبکه،‌ حدود ۴۰ هزار کیلومتر طرح جدید در قالب موافقت‌نامه در حال اجرا است که از این رقم حدود ۱۵ هزار و ۵۰۰ کیلومتر به بهره‌برداری رسیده است و ۱۳ هزار و ۹۶۹ کیلومتر در دست‌ساخت و ۱۱ هزار کیلومتر در دست مطالعه قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه‌های اقتصاد مقاومتی بیان داشت: در سال ۹۶ در بخش آزادراهی ۷ پروژه به طول ۲۳۷ کیلومتر تعریف شد که هم‌اکنون ۱۱۶ کیلومتر آن روکش آسفالت شده است و ۷۱ درصدی با پیشرفت فیزیکی دارد. در بخش بزرگراهی نیز ۶۶ پروژه به طول ۸۵۱ کیلومتر تعریف شده است که تا پایان شهریورماه ۶۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و ۲۷۶ کیلومتر آن اسفالت شده و بخش زیادی از آن به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه با اشاره به پروژه‌های ریلی اقتصاد مقاومتی ابراز داشت: ۷ پروژه ریلی به طول ۵۱۶ کیلومتر باید در سال ۹۶ ریل‌گذاری شود که تا پایان شهریورماه ۷۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و البته ۳۹۱ کیلومتر آن تا به امروز ریل‌گذاری شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های راه روستایی اقتصاد مقاومتی نیز یادآور شد: ۸ پروژه راه روستایی به طول ۱۰۰۰ کیلومتر تعریف شده که ۱۴۳ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است و پروژه‌های در دست اقدام ۴۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گفته خادمی مجموع پروژه‌های اقتصاد مقاومتی ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارند که امیدواریم اهداف پیش‌بینی‌شده به اتمام برسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز