خبرگزاری کار ایران

یک نماینده مجلس در گفت‌وگو با ایلنا:

پست‌های کلیدی در حوزه‌های بین‌المللی بیانگر توانمندی اردکانیان برای حل بحران آب کشور است

asdasd
کد خبر : ۵۴۹۳۷۲

یک نماینده مجلس گفت: اردکانیان مدیر موسس و راه‌انداز واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده‌سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.

پروانه مافی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به سوابق، تجربیات و تحصیلات اردکانیان  برای احراز پست وزارت نیرو اظهار داشت: رزومه او نشان می دهد که کاملا به حوزه آب و برق کشور احاطه داشته و گزینه مناسبی برای وزارت نیرو است.

وی با بیان اینکه سطح علمی و دانش اردکانیان او را در زمره بهترین گزینه‌ها برای تصدی پست وزیر نیرو قرار داده، خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اجرایی او در زمینه مدیریت منابع آب، مدیریت موسس انستیتو دانشگاه سازمان ملل در زمینه مدیریت منابع زیست محیطی، هماهنگ کننده کارگروه برنامه‌ریزی و سازماندهی دهه جدید بین المللی آب مصوب مجمع عمومی سازمان ملل متحد، مدیر موسس برنامه دهه اول بین المللی آب و سرپرست معاونت اروپایی دانشگاه سازمان ملل، استاد تمام منتخب دانشگاه فنی درسدن – آلمان بیانگر کارنامه درخشان و توانمندی ایشان برای حل مسائل آب کشور است.

مافی تاکید کرد: اردکانیان مدیر موسس و راه‌انداز واحدهای مختلفی در سطوح ملی، منطقه‌ای و بین المللی بوده و به عنوان مقام ارشد سازمان ملل متحد، نقشی کلیدی در پیاده‌سازی اهداف توسعه پایدار در بخش آب و محیط زیست ایفا کرده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه اردکانیان با اخذ رای بالا از مجلس کار خود را آغاز کند، خاطرنشان کرد: عمده فعالیت ایشان به محض ورود به وزارت نیرو باید روی منابع آب باشد و با توجه به  تجربه خوبی که روی مدیریت آب شهری دارد، قطعا به نتایج خوبی در این عرصه خواهیم رسید.

این نماینده مجلس با اشاره به فعالیت اردکانیان در مرکز بین المللی قنات و سازه های تاریخی هیدرولیکی تحت پوشش یونسکو در یزد، تصریح کرد: ما در منطقه خشک و گرمسیر زندگی می کنیم که در طول تاریخ قنوات در کشور منابع مهم آبی بوده که امروز به آنها بی توجهیم و با توجه به تجربه خوبی که ایشان در مرکز RCUMW  دارد، می تواند این تجریه خوب را به کشور برگرداند.

وی یادآور شد: ایشان همچنین تجربه های خوبی را در مباحث آبی کشورهای عمان، افغانستان و تاجیکستان داشته که از جمله آنها سطح جامع آب در حوزه آبریز کابل بوده که انتقال آب آشامدیدنی به زرند در مرکز ایالت نیمروز افغانستان بوده است.

مافی با بیان اینکه اردکانیان در بدو ورود به وزارت نیرو باید  ساماندهی به حوزه آب و توجه به کم آبی و مدیریت آب شهری و روستایی در کشور را در اولویت کاری خود قرار دهد، بیان کرد: نظارت، کنترل و برون سپاری های  پروژه ها از جمله فعالیت های آتی ایشان می تواند باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز