خبرگزاری کار ایران

سفیر عراق در تهران:

ایران و عراق باید بازار مشترک تشکیل دهند

asdasd
کد خبر : ۵۴۶۷۴۷

سفیر عراق گفت: در سال 2004 کمیته مشترکی بین ایران و عراق تشکیل شد که از آن زمان تاکنون تصمیمات موثری در این کمیته اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، راجح صابر ابودالموسوی سفیر عراق در ایران صبح امروز در همایش بزرگ تجارت ایران و عراق با اشاره به توطئه‌ها و آسیب رساندن بین روابط دو کشور ایران و عراق گفت: باید تلاش شود تا تصمیمات موثری بین روابط دو کشور اتخاذ شود تا شاهد پیشرفت اقتصادی و سیاسی ایران و عراق در منطقه و جهان باشیم.

وی افزود: در سال 2004 کمیته مشترکی بین ایران و عراق تشکیل شد که از آن زمان تاکنون تصمیمات موثری در این کمیته اتخاذ شده است.

وی افزود: امروز می‌بینیم که امکانات اقتصادی در ایران بسیار زیاد شده و ما تنها 10 درصد از تولیدات ایران را در عراق داریم و از آن مطلع هستیم اما اگر نمایشگاهی همیشگی از محصولات ایران در عراق برگزار شود تمامی تجربیات تولیدات ایرانی‌ها در این نمایشگاه عرضه خواهد شد و مسلماً قراردادهای بازرگانی و تجاری با ایران به امضا خواهد رسید.

صابر ابودالموسوی در ادامه با اشاره به بازار مشترک بین دو کشور گفت: چرا نباید این دو کشور دارای بازار مشترک منطقه‌ای و یا حتی اتحاد گمرکی باشند؟ آیا امکانات ما کم است یا اراده‌ای در این زمینه وجود ندارد.

وی گفت: متاسفانه همه توطئه‌ها بین ایران و عراق متمرکز شده و ما برای رسیدن به اهداف‌مان با چالش‌های سختی روبرو هستیم.

وی با اشاره به صدور 50 هزار ویزا ازسوی سفارت عراق گفت: روزانه 20 ساعت برای صدور این تعداد ویزا صرف می‌شود.

سفیر عراق در ایران ادامه داد: ایران و عراق می‌توانند در زمینه مبادلات تجاری همکاری‌های پولی داشته باشند و همانند کشور ترکیه و عراق نیز با ایران مبادلات خود را با پول ملی دو کشور انجام می‌دهند.

وی گفت: در صورتی که راه‌آهن بین ایران و عراق راه بیفتد ایران، عراق و ترکیه و کشورهای اروپایی با هم در ارتباط خواهند بود.

وی گفت: همچنین به اعتقاد ما شط‌العرب باید زنده شود و پروژه‌های زیادی بین ایران و عراق با اروند رود کلید خواهد خورد.

صابر ابودالموسوی در پایان گفت: وحدت بین مسلمانان و مسیحیان وحدت و همبستگی سخت و ناگسستنی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز