خبرگزاری کار ایران

نهاوندیان در جمع خبرنگاران:

موضع‌گیری‌های آمریکا موجب علاقه‌مندی بیشتر اروپایی‌ها به همکاری با ایران شده است

asdasd
کد خبر : ۵۴۵۴۳۰

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: اقتصاد ایران بسیار بزرگتر از این است که با سخنرانی یا صحبت مسئول دولت دیگری در آن تاثیرات بیش از اندازه ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار  ایلنا، محمد نهاوندیان در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران درباره خروج احتمالی آمریکا و تاثیر آن بر اقتصاد ایران گفت: اقتصاد ایران بسیار بزرگتر از این است که با سخنرانی یا صحبت  مسئول دولت دیگری در آن تاثیرات بیش از اندازه ایجاد شود. 

صف حامیان ایران منسجم‌تر و صف حامیان آمریکا کمتر است

وی با بیان اینکه مناسبا‌ت‌مان با اقتصاد جهانی به طور روزافزون در حال افزایش است، اظهار داشت: این موضع‌گیری نسنجیده و نابخردانه آمریکا باعث شده دیگران در جهان از جمله اروپا علاقه‌مندتر به همکاری با ایران شدند و صف حامیان ایران منسجم‌تر و صف حامیان آمریکا کمتر است و آمریکا در این موضع منزوی‌تر شده است. 

ذخیره کالای اساسی در مقایسه با سال ۹۲ بهتر شده است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه فرصت تقویت ارتباطات اقتصادی ایران با جهان بیشتر از قبل شده است، تصریح کرد: هم‌اینک با اتخاد سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در شرایط بهتری از گذشته هستیم، ذخیره کالای اساسی در مقایسه با سال ۹۲ بهتر شده و شرایط فروش صادراتی و نرخ رشد و کاهش توروم در مجموع شرایط اقتصادی ایران در درجه بالایی از ایستادگی و تاب‌آوری قرار دارد. 

ز این امتحان هم سربلند بیرون خواهیم آمد

نهاوندیان اضافه کرد: تاثیر این لفاظی‌ها را خیلی جدی نمی‌بینم. این مساله به انسجام ملت و در صحنه بودن فعالان اقتصادی بستگی دارد. هر کسی در هر جایی می‌تواند نقش‌آفرین باشد. بار دیگر از این امتحان هم سربلند بیرون خواهیم آمد.

برجام آزمون بین‌المللی مشخص شدن دولت یاغی است

وی با اشاره به اظهارت رئیس جمهور در جلسه هیات دولت خاطرنشان کرد: همچنان که آقای رئیس‌جمهور امروز در دولت گفتند برجام اکنون یک آزمونی در صحنه جهانی شده و معلوم می‌شود آن دولتی که یاغیانه، مقررات بین‌المللی را زیر پا می گذارد، کیست و آن کشور، ملت و دولتی نیز که احترام بین‌المللی را به سوی خود جلب می کند و مورد حمایت همه کشورهای جهان به جز دو کشور قرار دارد، دولت و نظام ایران است.

مواضع ایران به جایگاه بین‌المللی کشورمان کمک می‌کند

معاون رئیس‌جمهور افزود: یک صحنه انتخاب بین‌المللی رخ داده که مواضع حکیمانه، خردمندانه و اخلاقی ایران در آن مورد تحسین جامعه جهانی است و مطمئنا به جایگاه بین‌المللی کشورمان کمک خواهد کرد. 

رویکرد دولت برای آرامش در سطح قیمت‌ها ادامه می‌یابد 

نهاوندیان درخصوص نوسانات بازار ارز با توجه به اتفاقات اخیر ابراز داشت: یکی از توفیقاتی که در این چند سال اخیر به دست آمد، کاهش التهابات و نوسانات در بازار ارز در کنار آرامش عمومی در سطح قیمت‌ها و تورم بود، این رویکرد استراتژیک دولت بوده و ادامه پیدا خواهد کرد. 

وی ادامه داد: بعضی نوسانات از عوامل اقتصادی و روانی ایجاد می‌شود اما همچنان که در سال ۹۵ هم دیدیم، ما حرکت رو به بالایی داشتیم اما بعد این موضوع جبران شد و کسانی که سوداگرانه وارد بازار شده بودند، متحمل زیان‌هایی شدند. 

سیاست ارزی دولت تغییری نکرده است

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور با بیان اینکه سیاست ارزی دولت تغییری نکرده است، عنوان کرد: این سیاست شناور مدیریت شده است و حفظ ثبات به صلاح اقتصاد کشور است. 

وی با بیان اینکه تبعا فعالان اقتصادی سابقه‌دار نیز به این موضوع بلندمدت نگاه می‌کنند، یادآور شد: بعضی از شتابزدگی‌های کوتاه‌مدت ممکن است به ضرر سوداگران منجر شود و بانک مرکزی نیز با توجه به گشایش‌های بعد از برجام در شرایط بسیار خوبی قرار دارد لذا می‌توان با اطمینان پیش‌بینی کرد که آرامش بازار ارز ادامه پیدا می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز