خبرگزاری کار ایران

پیش بینی تولید 105 هزار تن برگ سبز چای در سال جاری

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۹۳۰

رییس سازمان چای کشور از برنامه ریزی برای اجرای بیمه فراگیر باغات چای کشور در سال 97 خبر داد و گفت: قصد داریم در سال آینده به نیابت از چایکاران و از محل صندوق توسعه چای ، باغات را بیمه کنیم.

به گزارش ایلنا، محمد ولی روزبهان رییس سازمان چای کشور اظهار کرد: با توجه به پدیده خشکسالی که امسال شاهد بودیم و قرار داشتن اغلب باغات چای در ارتفاعات و کمبود منابع آبی، انتظار داریم بهره برداران در اجرای بیمه فراگیر همکاری کنند.

وی افزود: برای اجرای بیمه فراگیر، چایکاران پول نقد پرداخت نمی کنند بلکه سهم بیمه آنان از محل تولیدشان و از وامی که از صندوق توسعه چای دریافت می کنند، پرداخت می شود.

رییس سازمان چای کشور با اشاره به این که 95 درصد باغات چای کشور دیم است، تصریح کرد: به علت بالا بودن نرخ بیمه 11 هزار و 85 نفر معادل 30 درصد چایکاران، باغات خود را بیمه کرده اند.

به گفته وی سطح باغات چای بیمه شده در حال حاضر 6400 هکتار است.

روزبهان در عین حال ابراز امیدواری کرد با ادامه روند حمایت دولت از چای داخلی و انجام عملیات بهزراعی و تغذیه باغات، تولید این محصول در سال های آینده نیز روند صعودی را طی کند.

روزبهان با بیان این که تاکنون 92 هزارتن برگ سبز چای به ارزش 177 میلیارد تومان تولید شده است، برآورد کرد که در چین سوم یا چین پاییزه که چند روز از آغاز آن می گذرد 10 تا 12 هزار تن برگ سبز چای از باغات برداشت شود.

وی پیش بینی کرد که امسال به رغم خشکسالی در استان های شمالی نزدیک به 100 تا 105 هزار تن برگ سبز چای تولید شود.

رییس سازمان چای کشور اذعان داشت: تاکنون حدود 70 درصد بهای برگ سبز چای به ارزش 122.5 میلیارد تومان به کشاورزان پرداخت شده که از این میزان 80 درصد قدر سهم دولت و 55 درصد قدر سهم کارخانجات است.

وی ابراز امیدواری کرد با افزایش مصرف و تقاضای چای سالم و طبیعی داخلی در فصل سرما، کارخانجات چای سازی مابقی قدر سهم خود را به بهره برداران پرداخت کنند.

روزبهان با اذعان به این که تولید برگ سبزچای در سال جاری نسبت به دوران بارندگی در سال های 92، 93 و 94 روند صعودی داشته است، خاطر نشان کرد: به علت افزایش بارندگی در سال گذشته و همچنین آفتاب مناسب، تولید برگ سبز چای به 139 هزار تن رسید.

وی تولیدات برگ سبز چای کشور را در سال 93 حدود 63 هزار تن و سال 94 نزدیک به 87 هزار تن اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز